Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1201 ggr
Oshibwa
0

Snett bett samt GRYMT svullen kind

Min Aurora har fått snett bett och jätte svullen kind. Kan inte ta bild just nu och ska ringa vetten i morgon. Men det ser inte kul ut. Men hon är pigg och verkar kunna äta i alla fall men är det någon som har erfarenhet av detta?

Oshibwa
0

Putt* Enligt veterinären kan det röra sig om en tumör. Men ingen vet har tid fören måndag. Vad ska jag göra??

chade
0

Jag har tyvärr inget svar, men det låter ju inte så bra det där.. puttar upp för stackars aurora och dig!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Oshibwa
0

#2 tack så mycket <3 Bokar tid hos vet i morgon. Tyvärr kan det bli så att jag kommer hem utan lilla Aurora :'/

Fridborg
0

Man får väl inte tumörer av bett? Och hur kan de avgöra såna saker på telefon?

Håller i varje fall alla tummar jag har för er!

Oshibwa
0

#4 hon har inte fått något bett utan hennes bett har blivit snett pga tumören. Den har vuxit enormt på bara några dagar.

Fridborg
0

#5 Hoppsan, ber så mycket om ursäkt!

zickan
0

Bettet fick hon innan det började växa en knöl?

Låter som abcess. Dvs infekterat sår fyllt med var. dessa växer sakta till rasande fart. troligen behöver råttan bara få såret tömt, rengjort och kanske gå på lite medicnering mot ev infektion.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridborg
0

#7 Hon menar bettet som hur tänderna ligger i munnen, gjorde samma misstag ;)

zickan
1

#8 aahh ..

Kan va tandinfektion. Kanske får dra ut en eller fler tänder, rengöra och medicinera mot svullnad. Bara hålla tummarna att det inte är tumör. Men låter som den växt jätte fort. Då brukar det va abcess.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

chade
0