Nya tag i Fridborgen
Mitt liv bara stannade upp efter Lores död. Jag grät i 24 timmar, blev sjuk, orkeslös och jag bara kände att "nä, jag orkar inte ha råttor om det ska vara såhär!"
Härom dagen satt jag på FB och såg att Katoz behöver foderhem åt några hanar. "Jasså?" tänkte jag, "vad har nu hänt?" och gick in på hennes sida.
Där sitter en liten rubl bu rex dumbo som behöver komma till ett nytt hem och jag bara kände livsgnistan komma tillbaka till mig! Han är självklart inte Lore, men jag kände att mitt liv behöver en burmese-dumbo. Så! Imorgon kommer han till mig! <3
Also, vi ska byta bur till en mer lättstädad för mig. Som det är nu får inte min furet ens in genom toadörren och med min förstörda rygg har det blivit ett rent h*vete rent ut sagt att städa burar, så förhoppningsvis går intron bra och de trivs i nya buren. Ser verkligen fram emot morgondagen och alla andra dagar som kommer!
Han heter Xantos men kommer nog få heta Lorian hemma hos mig! Bilder kommer självklart så fort han kommit!
Vad härligt! :) Få saker glädjer så mycket som att få hem ännu en underbar liten råtta att lära känna och dela dagarna med! Ser fram emot bilderna :)
Åh vad spännande. Ser fram emot bilder :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Det var en glad nyhet. :-)