Råttor iFokus

Råttor

Etikett: tävlingar-quiz-undersökningar
Läst 2220 ggr
zickan
2

Vilket påstående är korrekt?

Då kör vi en ny quiz. Denna gång är inriktningen på frågeleken "råttavel". Även om du inte planerar föda upp eller redan kunnig inom ämnet, så är det alltid kul med en qiuz Skrattande

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wamrat
0

Yaaay!

Alla rätt! Kul att en kommer ihåg det en läser :)

Inte mycket info som brukar stanna i min pappskalle!

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

zickan
2

#1 haha. håller helt med om det. Därför tycker jag det är kul med dessa quiz. De dyker upp mycket på mus.ifokus. Där jag stal ideen att köra lite här.

Wamrat
0

Superroligt ju! Bra idé :)

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

mikeiko
0

Två fel! Kunde mer än jag trodde om avelsfrågor!

Hade ingen koll på när blivande mamma skulle börja bo själv, samt trodde att det aldrig var ok att avla på en hona över ett år - kull innan eller ej trodde jag kvittade :)

Aztrya
2

19/20. Inte illa :)
Ända 'felet' var väl att jag tyckte att 1½ år var bäst att vänta till med hanen. ;)

Lollo86
0

17/20 rätt =)

Fjordell
3

20/20

Kul med quiz om avel! Jag hoppas på en liiiite klurigare nästa gång Flört

ceccie
1

2 fel. Honans vikt och hanens ålder. Hanen skulle vara äldre än det rätta svaret. Och honan tyngre enligt mig.

emmajensennn
0

12/20 ^^ ganska stolt då jag bara hade råttor när jag var 2-3 år och inte direkt pluggar om dom ^^ tog det som verkade mest troligt :P

You can't make a rainbow without a little rain

MetalMii
0

Tjohoo, 19/20 :D Sista frågan kändes ju dock som en kuggfråga..

MoaL
2

19/20 - jag tycker att hanar ska vara äldre, helst 1½ år, så det fick jag fel på. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

isabella93
0

#10, det spelar ingen roll vad man svarar på sista frågan, alla svar är rätt :)

20/20 fick jag.

Juliastrom
0

14/20, tack och lov att jag inte tänker börja avla ;)

Swadika
1

17/20 :) Rätt nöjd för att inte kunna något om aveln, hade fel på hanens vikt, när sista kullen ska tas på en hona och så var det något mer ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

zickan
1

Precis sista frågan var rätt på vad man än svarade. Det vara bara för att fylla ut då jag hade totalt hjärnsläpp på frågor. Och intressant att se på hur många som skulle vilja ta en egen kull nån gång eller aldrig vill göra det.

Nu drog jag mest det som är rekommenderat och inte annat för att göra det enklare. Att man väljer använda en hona med mer vikt eller en hane som är äldre är ju bara bra.

[dynamitella]
4

Jag fick 15 av 20 och gjorde den för skojs skull. Har aldrig rört vid en råtta och vet ingenting om dem. (hör hemma på akvariefisk.ifokus).

Bra quiz :)

Zakaraa
0

Ett fel :D
Var osäker på honans sista kull-ålder trodde inte det var så pass "tidigt". Men riktigt nöjd ändå med resultatet :)

Ang. sista frågan så Är jag ju redan uppfödare iochmed att jag tagit en kull. Men jag vill bli reggad uppfödare i framtiden om allergin fortsätter hålla sig på banan! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Susanna_w
1

17/20. Dock ett felklick (Om honan rider på andra). Är faktiskt nöjd eftersom jag aldrig kommer hålla på med avel, vilket betyder att jag har snappat upp allt det här från er iFokus enbart för att jag tycker allt om dessa fina djur är intressant. =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

chade
0

1,3,5 och 10 tror jag det var jag hade fel på >.<  så 16 av 20. men två av dom var bara mitt huvud som rörde till det för mig. Kunde dem egentligen. och Frågan om senast en hona kunde få en kull så blev jag lurad för att det stod i månader och tänkte helt knasigt :P

EDIT:
Den sista frågan svarade jag kanske på, men då skulle jag inte vilja göra det själv. Utan kanske få vara med någon mer erfaren och se till hur allt går till, och se hur knoddarna växer upp och så. Så jag vill inte ha någon på mina råttor, oavsett råtta om det inte var så att den honan (som faktiskt har kullen) får bo hos någon med mer erfarenhet och jag kan hälsa på och lära!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Karmatarerskanise
0

16 rätt. Är nöjd eftersom jag kunde mer än jag trodde :)

ececilia
0

Är nöjd över mina 16/20 eftersom jag inte läst så mycket om just det ämnet.

På sista frågan svarade jag att jag skulle vilja bli uppfödare men dock inte förrän om några år så jag lär mig mer om avel och genitik och råttor överhuvudtaget. :)

// Evelina

[rattways]
0

Alla rätt ^^

Nu avlar ju jag men ändå. Roligt med quiz :P

Twisted_T
1

16/20. Helnöjd eftersom jag ganska nyligen fått hem mina 3 grabbar och kan än så länge inte jättemycket om avel… kunde dock mer än vad jag trodde :)

Läser på om råttor och allt som har med de att göra varje dag :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

naaw
0

19/20 :) Men tänkte lite fel på när honan bör sättas i en egen bur ^^'

Fridborg
0

Ett fel angående hanens ålder vid parning, men jag tror min egna personliga åsikt kom i vägen där :P