Råtthonor i Stockholmsområdet sökes!
Jag söker två råtthonor till salu i Stockholmsområdet med omnejd! Vore kul om de är helfärgade, men inget måste. Det viktigaste är att de är friska, sociala och trevliga individer :) Jag vill gärna kunna träffa dem också, så jag vet att råttorna kommer från ett bra hem och för att det är viktigt för mig att få träffa uppfödaren. Detta blir mina första råttor, men jag har tidigare haft både kanin, marsvin, hamster, gerbiler, katt och akvarium, så är med andra ord inte ny på husdjursfronten. Jag har tidigare haft vänner med råttor, och jag har slukat allt jag kommit över i informationsväg, så jag anser mig ha bra med kött på benen inför köpet :) Mycket viktigt för mig är att djuren kommer från ett bra och kärleksfullt hem, då jag är totalt emot djuraffärernas sätt att förmedla djur på! Jag är just nu på jakt efter en stor voljär som töserna kommer få bo i, och jag är i full fart med att hitta rätt på all inredning som kommer behövas. De råttor som hamnar hos mig (och min sambo), hamnar garanterat i kärleksfulla händer! Jag ger alla mina djur tonvis med kärlek, och ser dem som mina bebisar :) Vänliga Hälsningar Malin
Vänliga Hälsningar
Malin
Vi har honor till salu. Dels en hona från Shannaras uppfödning, men vi har även kvar två honor ur vår Wolfmother-kull (du kan se bilder på de tre här).
Sedan har vi en kull som inte är en vecka gamla ännu där det kommer finnas en hona för adoption.
Vi är väldigt petiga med vart våra ungar hamnar med på vår hemsida finns det en steg-för-steg guide i hur man adopterar från oss. (:
Hos oss är det inte heller människan som väljer råtta utan råttorna väljer sina människor själva – alltså kräver vi besök (vilket du ju uppenbart inte har något problem med haha) då vi annars inte vet om råttan verkligen vill äga dig ;D
Om ni kan tänka er att ta hand om lite äldre tjejer och inte bebisar så har jag två honor på ca 1,5 året som behöver ett hem. De är som smör i handen, fortfarande väldigt lekfulla. snälla och roliga. Skicka PM för mer info :)
Jättebra första råttor!
Oj, hade inte räknat med att få svar så snabbt, vad härligt! :)
Varghund88:
Vilka fina råttor! Efter lite prat med min sambo har vi kommit fram till att två släthåriga tjejer skulle passa oss bäst. Har läst igenom din hemsida och blir helt varm i hjärtat av att det finns människor som du som på riktigt bryr sig om att råttorna får ett bra liv även efter det att de flyttat! :)
Fridborg:
Det känns som två bebisar/yngre råttor är mer på tapeten just nu. Annars får vi ju bara ha dem en relativt kort tid, och det känns tråkigt iom. att man fäster sig något enormt vid dem ändå.. Vilken härlig bild på "slapporåtta" i ditt album förresten, den fick mig att skratta ;)
Tusen tack för snabba svar, jag är ny på detta med forum, så jag ber om lite överseende innan jag blivit varm i kläderna.. :)
Vänliga Hälsningar
Malin
#3. Hm ja vi har ju två släthåriga töser… Den ena flickan ur Wolfmother-kullen är ju släthårig. Och sedan har vi ju en pytteliten hattifnatt på mindre än en vecka som också är släthårig haha. Det knepiga med att vilja ha något så specifikt hos oss är ju att det inte är säkert att de råttorna väljer dig som sin människa.
White Unicorn (den släta ur Wolfmother) har visat sig vara relativt bestämd och har hittills dissat alla besökare haha. Hon väntar helt klart på någon speciell person så vi hoppas på att hennes ägare ska dyka upp förr eller senare (och då kommer det förmodligen bli ett otroligt speciellt band <3 det är liksom för och nackdelen med råttor som är så specifika i vilken människa de väljer haha).
Men vi har ju fler kullar på G om ni är villiga att vänta *ler*
Om inte annat så är ni mer än välkomna att hälsa på ändå så klart! Oavsett om ni är intresserade av råttor från oss eller inte. Ni kan bara komma och gosa lite med de råttor vi har – de blir så glada av besökare XD (och det skadar aldrig att besöka flera uppfödare för att hitta den man klickar bäst med, en uppfödare ska du ju kunna kontakta under hela råttans liv med alla möjliga frågor så man ska definitivt känna sig bekväm med sin uppfödare – bara ett tips)
Tack vad fint att du tycker så (: Djuren är det viktigaste i vårt liv så för oss är det självklart att de ska få det så bra som möjligt. Det absolut värsta med att vara uppfödare är alla dessa småråttor man måste skiljas ifrån, så för oss är det otroligt viktigt att de kommer till rätt hem och att vi får veta hur det går för dem även senare. (det är ju också viktigt för att veta om man ska avla vidare på tex syskon…)
Haha, en bestämd liten dam, det gillar jag! :P Men jag förstår, då blir ju oddsen tyvärr lite mindre att man blir vald också..
Vi kan absolut vänta, jag har inte fått tag på någon lämplig bur ännu heller, så det är nästan bara en fördel..!
Om det finns möjlighet att vi tittar förbi och får umgås med lite råttisar så vore det guld! Har du lust att maila mig när det passar er att vi kommer förbi?
min e-post: malin.maria.sweden@gmail.com
Vad spännande! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
#5. White Unicorn httade ÄNTLIGEN sin människa igår. Vilket var väldigt skönt, hon har nog gått igenom sådär 15 människor minst sammanlagt haha. Så nu har vi två leveransklara rex-flickor kvar och så en liten slät sak som bara är en vecka gammal XD Men a… fler kullar kommer ju!
Och besöka är ni ju självklart välkomna att göra oavsett om ni väljer att ni vill ha från oss eller inte, som sagt. (:
Har skickat ett mejl med lite tider.
Jag har en ett årig pigg och jätte fin helsvart fröken som är den goaste som finns. Hennes syster avlivades idag och det gör ont i hjärtat att se henne ensam. Har du ett kärlekafullt hem med en vän till henne så kan få ta henne. Jag vill inget annat än att ha kvar henne men klarar inte av att ha henne ensam och en till råtta kommer jag inte ha tid med i framtiden.. - Nicolina
Jag har glömt att uppdatera den här tråden med att jag funnit ett par råttor, två hanar blev det till och med. Lycka till med lilltjejen iallafall!
Vänliga Hälsningar
Malin