Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 457 ggr
DuBetMig
0

Jag behöver råd! (Aggressiv hane)

För en vecka sedan skickade jag en hanråtta på 6 månader upp till Sundsvall från Arboga. Där skulle han få bo tillsammans med två andra råttor, men det gick inte riktigt som planerat.

Han var som vanligt på kvällen när han kom till det nya hemmet och fick flytta till en temporär bur under natten.
Allt flöt på, men dagen efter var han som en helt annan råtta. Svanspisk, uppburrad, strök sig mot saker, bitsk. Han har förövrigt aldrig bitit mig och nu, en vecka senare bitar han bara man har handen i buren. Är inte sugen alls på beröring. Tjejen som har honom nu går på pencellin nu pga alla hugg (djupa).

Vi funderar på att försöka hitta transport tillbaka till Arboga, men jag är osäker på om det är snällt mot honom. Kan han kanske bli så stressad att han kolappsar? Att han börjar barbera sig själv? Att jag inte kommer kunna röra vid honom alls även om han kommer tillbaka? Tankarna går runt, så vad tycker ni? Vad är det mesta skonsamma för hanen?

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

dyoxide
0

Vi hade problem med en aggressiv hane innan, vi valde att kastrera honom, nu är han sitt vanliga, gosiga jag igen… Inte säkert att det funkar eller att det va något sånt du hade i åtanke dock, men det va det enda jag kunde komma på :/ hoppas att allt löser sig till det bästa!

DuBetMig
0

Jag och tjejen som har honom nu har diskuterat, jag har dessutom talat med en av uppfödarna här på rif och vi har tagit beslutet om att avliva honom :/ .. Känner mig hemsk, men så får det bli :/

Tråden kan låsas…

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Inlägget är låst för nya kommentarer