Mina pojkar
Ja, detta är min och grabbarnas bildtråd! Här kommer jag regelbundet lägga upp gulliga bilder och skriva lite om vad vi gör. Mina råttor är Vincent (black hooded rex dumbo) och Ozzie (silver chocolate (just nu ;D) eubk rex dumbo). Bilder på "gästråttor" kommer nog också poppa upp och även såklart eventuella nykomlingar i framtiden, och de presenteras efterhand. Kan även eventuellt komma upp bilder på ängla-råttor <3
Ozzie och Vincent kommer ifrån Olympens råttuppfödning och föddes 120914. De är kontaktsökande, mysiga, busiga och lite envisa ibland, just the way I like it! ;D Och åh-så-söta såklart.. Kärlek!
Kvällsmat-time! Köttfärs, kruksallad och liite jordgubbskräm (till middag blev det ris!) och det var väldigt populärt. Här är Kruti och Ozzie :) Buren är lite halvstökig, men bebisar är inte de bästa på att hålla ordning som ni kanske vet ;D Man fixa iordning varje morgon och varje kväll ser det likadant ut igen.. Söta barn!
Har uppe råttorna mycket, men kortare stunder (20-40 minuter) och varierar mellan att ha dom uppe en och en eller alla ihop. De busar mest på och runt mig just nu, har haft dom i lösa i sängen men de vill helst sitta knää.. Busisar! Rått-tröjan är superkul tycker dom, speciellt när jag tar på mig luvan och de kan krypa bakom i nacken och leka/mysa.
De är också väldigt intensiva putsare och putsar ALLT de kommer åt :'D Så söta, och så ihärdiga, de VILL och SKAAA putsa matte, allt från öron, till ögonbryn, till ögonfransar till tänder, naglar, näshår och allt därimellan ;) Kärlek!
Aww, så jättesöta <3
Älskar hur stora öronen är när dom är småttingar!
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
#5 Hihi dom tackar ;D Och jag håller med haha, så stora öron och även baktassarna är gigantiska! Såååå sött att man svimmar av lite.
Jättesöta! Man får lite bebissug! 
De är sååå söta!
Dumbos är fina, helst i åldern då öronen ser Extremt stora ut.
*tass*
sötnötarna <3
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Tack allihop! :D Pojkarna tackar och bugar ;) Nu springer dom runt i min luvtröja och är allmänt busiga.. Gullisarna!
Har vägt pojkarna idag också, här kommer resultatet :)
Kruti: 117 g
Ozzie: 128 g
Vincent: 142 g
Ja, som ni ser så skiljer sig vikterna åt en hel del numera ;O Men de är alla i fin form relaterat till sin storlek, ingen är smal eller tjock, utan alla är olika stora men fina i kroppen :) Och pigga, glada och busiga är dom också! ^^
Vägde pojkarna igår igen, och nu har dom gått upp ännu lite till och ligger lite jämnare. Alla är fina i kroppen och vuxenpälsen börjar sätta sig på riktigt :) De blir mer och mer mysproppiga (knastrar för fullt :D) för varje dag som går, men är fortfarande busiga och vilda ibland såklart ^^ Sammanfattingen är alltså att de fortfarande är underbara och det blir bara bättre för varje dag :D
Vikterna
Vincent: 164 gram
Ozzie: 148 gram
Kruti: 137 gram
Alla är jättefina i kroppen, det som skiljer dem åt är att de är olika storleksmässigt, Vincent (Gafur) är störst och Kruti är lite mindre, men alla tre följer sin viktkurva fint och äter, sover, bajsar och leker precis som dom ska :)
Bilder kommer snarast! :D

Alltså, dumbobebisar…No words are enough.
Hur funkar dom med PenPen? Gillar dom henne? Gillar hon dom?
Nämen, här är ju Kruti och brorsorna!
#4 Men åh <3! Kul att Kruti äter sallad! Hoppas han kan lära gubbarna här sedan när han kommer hit.
#13 Vem är PenPen? Är det vovven?

#13, vovven ja. :)
de med putsningen är nog ett släktdrag, de flesta i kullen är helt putsargalna :D
#13 I agree! haha, det går förvånansvärt bra :D Hon är sjukt fascinerad av dom och sitter mest och tittar, inte stirrar, bara… tittar ;D Råttorna blir mer och mer modiga för varje dag, och häromdagen gick dom faktiskt fram självmant och nosade henne på nosen :) Penny såg mest dumbfounded ut haha ;D Hoppas på att dom kommer kunna umgås om ett tag :D
#14 jaaa, har du äntligen hittat till vår tråd nu? ;D precis lagom till att Krutisen skulle hem ;)
#16 haha, va sött :'D ja, de är verkligen heeeeelt galna i att putsa.. Blir ju nästintill misshandlad ibland ;D
Oh ska han flytt hem nu, spännande äventyr för han.
Ja jag fattar inte vart dom fått det ifrån, okej mamman var ju öronfetish haha men annars inte så mycket från någon av släkten.
#18 hihi jaaa, jag var tvungen att släppa ifrån mig honom till slut ;)
haha, aaaaw ;D ja, de kanske helt enkelt är ett fantastiskt gäng helt enkelt :D
Det argumenterar jag inte emot. Men du har ju två fantastiska pojkar kvar :) Är verkligen jättekul att följa dom (följer slaviskt alla som köpt råttor av mig)
#20 haha jaa, precis :) mina fina killar! Hihi va roligt att höra :D
Än så länge går det jättebra med introduceringen av lille Kruti till grabbflocken här hemma kan jag meddela. De ligger och sover allesamman nu i köket. Vissa har gruffat lite men inga större utfall - än så länge. Lille Kruti har snällt låtit sig vändas och vridas på och låtit de stora killarna sniffat igonom honom ordentligt. De har till och med fått dra i snoppen på honom, stackarn :-O. Han är verkligen snäll och modig och tålmodig!
#22 haha, vilket håll är dina hanar lagda åt egentligen :D

Hahaha, dra i snoppen! Jag dööör!:DD
#23, 26 Ja, det verkar ju inte precis räcka med "*sniff sniff* jaha, hej, du är visst ny här, *sniff*, ok, då vet vi" utan det ska ju vridas och vändas ut och in helst och dubbelkollas och trippelkollas och kollas för hundrade gången. Och eftersom den lilla snoppen försvinner in i magen typ av skräck så försöker de ju verkligen dra ut den så att den inte ska kunna smita undan.
Men Kruti är oerhört modig, lugn och duktig så det har ju gått jättebra! Andra bäbisar som kommit hit har fått panik och det har varit väldigt utdragna introduceringar eftersom man tydligen måste tillåta lite snoppdragning och andra förnedringar som inträdesprov för att bli godkänd här.

Hahaha alltså jag bara sitter här och skrattar! Varje gång jag läser meningen "De har till och med fått dra i snoppen på honom, stackarn :-O." med den smileyn efter så brister jag ut i gapskratt här hemma. Tur jag är ensam annars skulle folk tro jag var helt störd. :D
Alltså intensivt snoppsniffande är jag med på, det sysslar mina också med, men att dra i den? Säger nog mer om dina boys än om normala bebisintroduceringar :D
#28 Va? Så det är bara mina pojkar som drar i bäbisars snoppar? Åh… stackars bäbisar, kommer också bli snoppdragare eftersom de blir som de blir uppfostrade. 
#27 hahaha men jag döör av skratt, du skojade inte om att dom var vargar 
Ja jag har då aldrig vart med om några snoppdragare, men nu kanske du förstår varför jag var så lugn med att släppa dom, deras tålamod är inte av denna värld 
Har haft tentaskrivning och slutspurten på en delkurs därav lite dålig uppdatering här :) Men pojkarna mår som de ska, äter som små monster och busar som jag vet inte vad! De är fortfarande mysiga och kontaktsökande och allmänt trevliga råttor. Tål allt vad hantering heter och är helt orädda, så härliga :)
Vägde pojkarna idag med, här är resultatet!
Vincent: 310 g
Ozzie: 283 g
Nu är de kroppsmässigt ungefär lika stora som en av mina gamla tanter (hon var lite dvärgväxt) om inte lite större än henne. De är i gott hull och är friska och krya! Har tagit massa bilder idag, lägger upp de bästa här så att de som vill kan titta :)