Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 478 ggr
Miss_Burton
0

Ta emot mina råttor?

Hej :)

Det har tyvärr blivit så att jag har problem med att ta hand om mina små råttisar :(

Jag fick dom för några månader sen av en tjej som inte hade tid för dom längre när dom var ungefär 5 månader. Dom hade aldrig bitit henne eller hennes småsyskon och hon sa att dom var mycket tama.

Det gick ganska bra i början förutom att dom nafsade lite av nyfikenhet. Dom har dock aldrig varit särskilt gosiga och nu har dom börjat bita löst när man tar upp dom. Det gör det till ett stort problem när jag har dom fritt i rummet och inte kan få tag på dom. Jag har verklign försökt med allt men det verkar bara bli värre med bitandet:(

Det jag undrar är om någon som är väldigt duktig på råttor kanske kunde tänka sig att ta emot dom eller ge tips och råd…

Det råkade bli ett väldigt långt inlägg, jag hoppas ni orkar ta er tid att läsa allt. Kram!

diddiman
1

Prova ha dom i tröjan och gå runt med dom i huset, då kommer dom säkert att känna sig trygg hos dig tids nog :) ge dom godsaker från händerna och se till att dom tycker att dina händer är en bra sak :) Ge gärna såsiga grejer så dom måste slicka maten snällt från dina händer :) Lycka till, hoppas det löser sig!