Månadens råtta December
Ny månad och ny tävling!
NY regel, Tema: HUMOR
(Bilden ska innehålla något inom detta tema.)Bilderna får inte diskuteras i denna tråd! ENDAST tävlingsbidrag får postas här!
En bild per medlem. Bilden ska helst vara i formatet 800x600. Vill man byta bild är det bara att PM:a.
Tävlingen pågår fram till 18:00 den 24:de varje månad. Då avslutas tävlingen och försöker posta en röstningstråd inom 24 timmar.
Råttan som röstas fram som vinnare blir den kommande månadens råtta, och bilden publiceras på RiFs framsida. I slutet av året röstar vi också fram årets råtta.
Lycka till! 
Giraffråttan, även kallad giraffus råttus
(Huvudet tillhör Myran och kroppen är Chibis.)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Bidrar med en bild på Big Daddy, en av råttorna från Norberg som tyvärr fick somna in i torsdags.
Tycker bilden är så himla rolig, ser ut som han skriker någor elakt :-D
*UEUEEUEUUEEEEEEEEEEEEEEEE!!*
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Jag bidrar med en bild på min råtta Idris. Hon hade klättrat upp på hatthyllan på något sätt.
Minuterna efter att bilden hade tagits så började ett paraply glida med henne på det. Paniken i hennes ögon har jag aldrig sett hos en råtta innan.
Notera att hon har inte röda ögon, det är blixten som gav henne det
#30 Om du tycker att det är den bilden du vill tävla med, så visst :) Men att de bara är söta börjar gå lite ifrån temat som är just humor. Om bilder går för långt från temat blir de diskade, men den här gången får det gå.
Eftersom det inte skall förekomma diskussioner i tråden tar jag nu bort de gamla inläggen och även detta när jag vet att du läst det.
MVH Fridborg
Men jag hade ju ingen bild som var direkt humor, men ändå tycker jag både sovställningen och den siste är roliga.
Så jag fattar nog inte riktigt vad som ska va på bilden *s*
Behåll "sovbilden" för jag tycker den är mest humor…
// I like beeing a mess, that´s who I am.
#32 Har för mig att du är ny här så jag ska förklara tävlingen lite :)
Temat är ju självklart öppet för fri tolkning, men det får heller inte va för långt ifrån temat. Om någon som inte höll sig till temat vann skulle ju de som skickat "rätt" bild bli besvikna. Tex tema "Sova" och det är en råtta som putsar en annan är ju för långt ifrån temat. Men tycker du att humor är att dina råttor leker runt i din tröja är du ju självklart välkommen att delta i tävlingen :) (Det är ju trots allt inte jag som bestämmer vem som vinner utan det avgör ju rösterna :P) Hoppas du fick mer klarhet!
Hihi detta är moster och systerdotter som kom på ett udda sätt att nosa på varandra samtidigt!
och detta är en söt kille som gör en rolig minn samtidigt han tvättar sig ;)
#34-35 Endast en bild per tävlande och tävling! Vilken vill du använda?
Jag tycker att Albin ser sjukt rolig ut när han ligger sådär på sidan o sover så jag vill använda den. Du kan ta bort bilden på när dom ligger i mitt linne. Sovbilden är för mig inte mindre Humor än nån av de andras bilder :) Ja jag är ny här så tack för förklaring och tålamod.
Jag vill inte vara tjatig men min bild med råttorna i linnet är kvar. Man fick bara ha en bild så då vill jag att den tas bort så folk inte tycker det är orättvist o jag blir diskad pga något sånt. Tack på förhand.
#39 Fridborg har inte varit online och kunnat fixa, men jag fixar nu :)
kanske taå mejla elinasråttor också som lagt upp två bilder elelr helt enkelt ta bort dem, ibland känern ja att man bör vara lite mer sträng på forumet :P
Elinasråttor: Jag har tagit bort båda bilderna för tillfället då tävlingen börjar ta slut. Du får välja en.