Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 992 ggr
iluvkottar
0

Snabba frågor

Hej jag har några snabba frågor 1. Hur ofta tvättar ni era Borris mattor? 2. Hur ofta byter ni toa-lätt? Eller annat toa grejs 3. Vad brukar nu ni göra med era råttor när ni har dem ute 4. Hur länge brukar Borris mattor hålla och vad tvättar man dem på? 5. Har ni några bra tips på leksaker? För nu har jag inrett buren men jag har inga "leksaker" 6. Vad brukar ni ge som godis? Tack så mycket i förväg;)

Emmetem
0

1. Jag har ett extra set med Borris mattor så att jag har något att ha medan det andra är i tvätten. Jag brukar tvätta ungefär var 4:e dag Glad

2. Har ingen vidare regel för det - men kanske var 3-6:e dag beroende på hur lortigt det är!
3. Mina råttor brukar få klättra i mina tröjor, busa i sängen eller få undersöka på golvet! (efter man sett till så att inger farligt ligger där såklart ;) )
4. Det varierar väl mellan råttorna - mina är ena riktiga hulliganer som gärna gnager lite på kanterna ibland. Men för mig kanske några månader! Jag slänger bara in mina i tvättmaskinen.

5. Hängmattor, olika rör, KARTONGER i massor! Saker de kan klättra i.

6. Jag brukar ge lite kex, ärtor, grönsaker i allmänhet. De älskar verkligen korv mina små fisar, haha :)

Ja det är väl det! Mina råttor är jättebusiga, så de kommer ut väldigt mycket Flört

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

iluvkottar
0

Ok tack så mycket! :)

Emmetem
0

#2 Ingen orsak! Men det här är ju individuellt från råtta till råtta också - leta reda på vad dina gillar bäst! Glad

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

PollyPeptid
1

1, 4. Jag har fyra uppsättningar borris-mattor så att jag kan byta två gånger i veckan och sedan tvätta allihop varannan vecka. Beror som sagt hur mycket råttorna tuggar på mattorna men annars kan de hålla väldigt länge. Bytte själva ut alla mattor efter 6 månader. Jag tvättar mattorna i 60 gardader i maskin.

2. 1 gång i vecka ungefär

3. Busar, myser låter dem springa runt i mitt sovrum och hitta på bus, träna olika trix

6. Jag vill gärna slå ett slag för majspuffar som finns för små barn, inte så onyttigt men väldigt uppskattat av mina råttor.

iluvkottar
0

Jaha jag ska nog också ha många uppsättningar. Ja å vad kul, Sånna majspuffar måste jag också prova;)

busigdemon
0

1. Hur ofta tvättar ni era Borris mattor?
Byter mattor varannan var tredje dag, lägger i en knuten påse på balkongen tills jag har tvättstugan nästa gång (varje, varannan vecka)

2. Hur ofta byter ni toa-lätt? Eller annat toa grejs
Sen mina blev ltie äldre slutade dem gå på toaletterna - latmaskarna. Men brukar plocka de värsta högarna när jag plockar ut gårdagens matskål

3. Vad brukar nu ni göra med era råttor när ni har dem ute
Klappa på dem om de vill det, busa lite i byxben eller så, men gamlingarn chillar helst på lite nya ställen än buren och kollar läget

4. Hur länge brukar Borris mattor hålla och vad tvättar man dem på?
Har haft borris mattor 1½ år och inte kastat någon ännu, tkr de blir mysigare och mysigare för varje tvätt (mysig = mjukare)

5. Har ni några bra tips på leksaker? För nu har jag inrett buren men jag har inga "leksaker"
Lite upphängda toarullar, eller jordnötter med skal i snören, äggkartong mm

6. Vad brukar ni ge som godis?
mina brukar inte få godis i den bemärkelsen direkt, utan mer lite lyxigare mat då o då eller som "efterrätt" - då blir det kanske ben från kyckling med lite köttrester på, surimi, rå köttfärs, äggula, blåbär, hallon., jordgubbar mm (en liten bit per råtta vid lite tillfällen nån gång i veckan ungefär)

"Din verklighet är inte Min verklighet"

iluvkottar
0

ok tack

ylva00
0

Hej! Ett tips på råttgodis är torkade äppel skivor. De kan man torka själv i ugnen eller hänga upp dem på ett snöre i ett torrt rum någon vecka el. två. Banan chips brukar vara omtyckta, dock inte för mycket, man vill ju inte att de små älsklingarna ska bli sjuka el. tjocka! Russin brukar oxå fresta lite, så prova något av detta!<3

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

iluvkottar
0

Aha ok nu blir jag sugen att äta det själv haha;) en fråga till, hur ofta ska man fylla på/ byta torrfodret? Är det när det tar slut eller varje dag?

Juliastrom
0

1. Hur ofta tvättar ni era Borris mattor? Varannan dag, iaf de tåv de är på mest, resten kanske en gång i veckan =)

2. Hur ofta byter ni toa-lätt? Varannan dag =)

3. Vad brukar nu ni göra med era råttor när ni har dem ute? Jag brukar få jaga runt dem och rädda dem från faror xD de brukar oftast vara där de INTE får vara ;D

4. Hur länge brukar Borris mattor hålla och vad tvättar man dem på? Jag tvättar de lite snabbt i maskinen, med parfymfritt sköljmedel =)

5. Har ni några bra tips på leksaker? För nu har jag inrett buren men jag har inga "leksaker" ? Jag har inte heller så mycket så jag hoppas få lite inspiration här ;)

6. Vad brukar ni ge som godis? Mina är så kräsna så det äter typ inte så mycket, de älskar salladsblad ;D