Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 915 ggr
Juliastrom
0

Svårt att få upp dem i vikt

Är det bara jag eller bruakr det vara svårt att få upp råttor i vikt? :P Den känns ju som om det inte borde vara så fruktansvärt svårt.. Mina två flickor ser så småa ut, Dix på 4 månader väger runt 220 g och Mörker på 6 månader ligger på 340 där någonstans. Det känns så lite på nått sätt :/ Även fast det har Torrfoder framme dygnet runt med knäckebröd, axasgrynblanding, lite nötter och frön och de får blötmat 2 gånger om dagen som är allt från pasta och köttfärs till avocado och kyckling osv..

Någon som kan komma med lite tips på att få i dem mer mat? =P

mikeiko
0

Leverpastej och nötter! :D

Jag tycker dock inte att vikten låter uppåt väggarna för den åldern de är i, har du bild på dem?

Juliastrom
0

Ska se om jag hittar några bra bilder =)

Juliastrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Dix =) 4 månader =)

Juliastrom
1

En på Mörker 6 månader =)

Juliastrom
0

Dix =)

Juliastrom
1

Hmm, har inte riktigt bra bilder :/ Kanske ska försöka få bilder när de hänger? =P

darkness
0

Barnmat ;) har en liten tjockis här hemma ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

[Ratass]
0

Jag tycker det är helt ok vikter :S Mina honor som är 1-2 år ligegr alla mellan 286 och 336

Minoth
0

Leverpastej ska man vara väldigt försiktig med. De innehåller socker! kolla innehålls förteckningen. 

Som godis då och då bara

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

mikeiko
0

TS - Jag tycker de ser ut precis som de ska? Har du kanske haft hanar innnan och tycker att de känns små därför?

Fjordell
0

Oroa dig inte, det kommer! Alla växer olika, och de kommer onekligen att lägga på sig lite till tids nog. Jag har två honor i samma ålder här hemma som också ligger på omkring 250g just nu. Ena är egenuppfödd, den andra är från Shannaras Trainkull.

Juliastrom
0

Nej mina första råttor faktikst :P Men då behöver jag inte oroa mej så mycket då =) Åh ja, Dix kommer från hennes Hell on Wheels kull =) Riktigt mysig den lilla damen :')

Anvariel
0

Tycker de ser helt vettiga ut. Kom också ihåg att det är MYCKET svårare att få en råtta att gå NER i vikt än att få dem att gå UPP i vikt. :) Även när de slutat växa så fortsätter de att växa på bredden, så att säga.

Varghund88
0

Lägger min röst till kören och säger att de ser alldeles bra ut i hullet på de bilder jag sett (: samt att vikterna låter helt normala.

Juliastrom
0

#14 så bra, då behöver jag inte oroa mej :)