Svårt att få upp dem i vikt
Är det bara jag eller bruakr det vara svårt att få upp råttor i vikt? :P Den känns ju som om det inte borde vara så fruktansvärt svårt.. Mina två flickor ser så småa ut, Dix på 4 månader väger runt 220 g och Mörker på 6 månader ligger på 340 där någonstans. Det känns så lite på nått sätt :/ Även fast det har Torrfoder framme dygnet runt med knäckebröd, axasgrynblanding, lite nötter och frön och de får blötmat 2 gånger om dagen som är allt från pasta och köttfärs till avocado och kyckling osv..
Någon som kan komma med lite tips på att få i dem mer mat? =P
Leverpastej och nötter! :D
Jag tycker dock inte att vikten låter uppåt väggarna för den åldern de är i, har du bild på dem?
Ska se om jag hittar några bra bilder =)
Barnmat ;) har en liten tjockis här hemma ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Jag tycker det är helt ok vikter :S Mina honor som är 1-2 år ligegr alla mellan 286 och 336
Leverpastej ska man vara väldigt försiktig med. De innehåller socker! kolla innehålls förteckningen.
Som godis då och då bara
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
TS - Jag tycker de ser ut precis som de ska? Har du kanske haft hanar innnan och tycker att de känns små därför?
Oroa dig inte, det kommer! Alla växer olika, och de kommer onekligen att lägga på sig lite till tids nog. Jag har två honor i samma ålder här hemma som också ligger på omkring 250g just nu. Ena är egenuppfödd, den andra är från Shannaras Trainkull.
Nej mina första råttor faktikst :P Men då behöver jag inte oroa mej så mycket då =) Åh ja, Dix kommer från hennes Hell on Wheels kull =) Riktigt mysig den lilla damen :')

Tycker de ser helt vettiga ut. Kom också ihåg att det är MYCKET svårare att få en råtta att gå NER i vikt än att få dem att gå UPP i vikt. :) Även när de slutat växa så fortsätter de att växa på bredden, så att säga.
Lägger min röst till kören och säger att de ser alldeles bra ut i hullet på de bilder jag sett (: samt att vikterna låter helt normala.
#14 så bra, då behöver jag inte oroa mej :)