Söker receptböcker för djur (OT?)
Hej
Jag vet inte med er men jag älskar att stå i köket och laga mat.
Så därför undrar jag om det finns någon form för receptbok med mat tips för husdjur, gärna om det finns kategoriserat in i smådjur/hund/katt osv.
Alla tips och råd är hjälpande.
tack
Du borde kolla in BARF - http://barf.ifokus.se/
jag vet inte om jag BARFAR men jag gör egen mat till mina råttor. Sist jag gjorde så blandade jag fisk, potatis, spenat, majs, ärtor osv osv (allt man hittar i kylen/frysen :-) mixade och hade i en skvätt mjölk för att få rätt konsistens :D mina råttor är helt tokiga i det. så de får det tillsammans med sallad och gurka varje kväll. och Torrfoder dygnet runt såklart :-)
anledningen till att jag började göra såhär var för att jag jobbar så himla konstigt och vissa dagar äter jag middag på annan ort och jag vill inte att de ska äta onyttig mat 8-) och när jag väl äter hemma så blir det inte så mkt mat kvar efter min glupska pojkvän :D
ingen receptbok som du önskade, men ett tips på vägen iallafall ;)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Kika på "The Scuttling Gourmet" för inspiration runt råttmat.
finns en del online böcker att köpa. mesta hittar man via googla efter hund recept
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vilka ideer jag får till en blogg med djur recept eller en liten bok man kan skicka runt :D Någon som är på att göra något sådant tillsammans med mig och kanske några andra??:D