Råttor iFokus

Råttor

Etiketttransporthjälp
Läst 514 ggr
Aztrya
1

Skåne-göteborg sökes akut.

http://www.blocket.se/landskrona/Rattor_med_terrarie_43959198.htm?ca=23_13&w=1

Ja. Dom där två stackarna bor hos en kvinna i skåne. Hane och hona tillsammans, chansen att honan är dräktig vid det här laget är… well, stor som *svordom*

Någon från Skåne som ska upp till Göteborg och som kan tänka sig rädda dom? Innan katten får små råttungar att mumsa på?

Skulle helst ha hit dom igår.

orats
0

Hoppas att det ordnar sig med transport.. skulle ju vara underbart om du kunde ge dessa råttor ett bra liv..!

Aztrya
0

Det kan hända att någon nere i Skåne kan ge dom hem (Jag har egentligen nog med råttor här just nu, men jag är villig att ge upp min kvarvarande tid sådär… ifall det skulle behövas).

Det viktigaste just nu är väl bara att någon kan ta dom ifrån det där huset, om än så temporärt.

fvanilla
0

Ååh, jag skulle absolut vilja hjälpa till, men ska inte till Göteborg! :(

regskylt
2

Läste den här tråden precis innan jag släckte ner datorn igår för att sova. Givetvis så drömd ejag att jag fick hem dem och fick en MASSA ungar.
Hoppas de får hem fort och blir särade innan honan föder!

[Emelie321]
1

"Ursäkta", men vad är det för korkad, alternativt sjuk dotter dom har egentligen? Jag klarar inte folk/ungar som saknar tänkande och empati.

Inte nog med att råttorna bor instängt utan klättermöjligheter och ont om gömställen när dem har en hungrande vildkatt tätt inpå sig dagarna i ända, så flyttar föräldern/föräldrarna inte ens terrariet till ett lugnt rum där ungen inte kan komma åt dem, och likaså katten?

Jag önskar så att jag befunnit mig i närheten och haft körkort :(

Lancia
0

Varit i kontakt med ägaren. Råttorna är sålda.

Aztrya
0

#6: Bra det. Hoppas bara rätt människa köpte dom och inte nån som ska avla till ormmat.

Lancia
0

Ja, jag hoppas verkligen detsamma..