långa klor
Jag har ett par råtttjejjer som heter Kickan och Strumpan (kallas för Monnima och Minnima fråga inte varför) Dom är ca 9 månader nu och börjar få riktigt långa klor.Jag kan knappt ha dom innanför tröjan eller på axeln.Är helt röd och sårig överallt efter jag burit dem.När dom var mindre så hade jag inte alls detta problem.Det är nu,den senaste månaden som klorna är såhär långa.
ska jag försöka klippa dem på nått sätt eller är det jag som är känslig
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
obs bilden är lite gammal
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Du kan klippa klorna med en liten klosax (för katt) eller fila med en nagelfil.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Vi brukar klippa klorna på våra små, har funkat jätte bra. Vi brukar bara ta bort den yttre spetsen, den brukar oftast växa till en supervass liten krok så bara man tar bort den så brukar det bli bättre. :D Vi har klippt med en liten nagelsax, kan vara bra att vara 2 när man gör, så kan en hålla tåtten och den andra kan ta tag i tassen så man har koll och inte råkar klippa för långt.
Lycka till :D
Kanske man borde vänja råttorna redan från början med att man klipper/filar klorna bara genom att låtsasklippa och sånt då och då från att de är unga?
Får ju hem bäbisar snart så vad säger ni andra?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se