Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1523 ggr
malin.maria
0

Lacka trä och terracotta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hämtar mina första råttor nu på lördag och är i full färd med att fixa inredning osv. till buren.

Nu har jag köpt ett trähus och gjort om en terracottakruka till hus (se bild), och min fråga är alltså vad ska jag lacka dessa med för att urin osv. inte ska kunna tränga in och det inte ska börja lukta?

Ett krav är ju självklart att det är ofarligt för råttorna och helst att det finns i transparent/vit färg. Vet att jag har läst om hammarlack, båtlack, våtrumsfärg mm., men jag känner mig mest förvirrad..! :P

Vänliga Hälsningar

Malin

Blueberrii
0

Jag kände som du när jag byggde min bur och skulle måla och lacka och greja, alla skrev så mycket olika, vissa saker funkade för vissa medans det inte funkade alls för andra..

Men jag köpte båtlack iaf och lackade 4-5 gånger och hittills har det funkat perfekt (spacklade med våtrumsspackel i alla skarvar innan också)! :)

zickan
0

Ende jag kan komma på som är giftfritt är hammarlack

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

malin.maria
0

Tack för snabba svar! :) Vart köper man respektive..?

Vänliga Hälsningar

Malin

Fisfia
2

#2 På vilket sätt skulle Hammarlack vara mer giftfritt än något annat när det har torkat?

malin.maria
1

Var på Bauhaus och killen där rekommenderade en vattenbaserad lackfärg när jag berättade vad jag skulle använda färgen till. Köpte med mig våtrumsspackel också till skarvarna i huset. Håll tummarna att det blir bra! :)

Vänliga Hälsningar

Malin