Nu är Frank kastrerad!
Sådärja, nu har Frank blivit av med sina kulor och förhoppningsvis även det dominanta beteende han ägnat sig åt senaste veckorna. Han har bitit både min dotter och hennes pojkvän efter att ha rest ragg, piskat med svansen och sett väldigt kaxig ut. Han har även satt tänderna i mig men inte hårt. Icke acceptabelt. Han blev kastrerad på Fågelkliniken och det var totalt två vändor fram och tillbaka för att lämna honom och sen hämta honom samtidigt som tre av honorna blev undersökta. Antibiotika till två av dem, och sen skulle veterinär Cecilia ta reda på om det finns någon medicin som kan hjälpa Estrella. Det är svårt att säga om hon lider, och hon visade på ett väldigt rörande sätt att hon tycker om och känner sig trygg hos mig. Puh. Vi träffade också en kille i väntrummet som hade en igelkott med sig. Coolt.
If you fight love, you're always a loser
Är det med råttor som med hundar att kastrering kan ge lugnare och trevligare beteende vid sådana tillfällen?
Vad kostade det att kastrera honom?
Gör man på samma sätt som på en katt, lixom "bara" tar bort kulorna och knyter ledarna?
Håller tummarna att det hjälper.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Det är tänkt att han ska bli trevligare i de lägen han tycker att han borde bestämma. Och han ska ändå inte gå till avel, ens om han hade varit hur trevlig som helst. Det kostade 590 kr. Japp, öppnat, tagit bort, knutit och sytt ihop.
If you fight love, you're always a loser