Billiga transportburar
Jag har de senaste dagarna letat efter billiga transportburar. Riktigt billiga. Alltså under hundralappen. Som rymmer 2-5 råttor.
Men jag går bet. Transportburar i skräpmaterial, som snabbt kan gnagas sönder kostar 100+ kr. Jag tycker det är illa.
Kan ni tipsa om riktigt billiga transportburar? Alltså burar som är färdiga. Självklart vet jag ju att billigast är att köpa en billig plastlåda med lock och sätta nät i, men jag är inte alltid så ostressad och pysslig att jag har lust att göra detta…
Man måste inte sätta nät i, det räcker med att borra rikligt med hål i locket, och kanske några runt sidorna på lådan också. :) Går betydligt snabbare än att knåpa ihop nät.
Annars är det nog blocket.se som gäller. Ibland dyker det upp riktiga fynd där, men då gäller det att vara snabb - alla andra vill ju också fynda. ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#1 Nä, andra måste inte, men jag måste. Aldrig att jag skickar iväg ett djur som ska åka flera timmar i en plastlåda med bara lite hål. Nå väij!
Låda från Ö&B, 70 kr. Grodfixat med nät (plasten spricker alltid lite när jag grejar för jag har inte min braiga sax kvar, och kör inte med lödkolv).

här kostar en atlas 10 bur 149:-
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag föredrar dessa om det bara är nån unge som ska ut och åka. http://www.pwss.se/product.php?productid=11607&cat=1680&page=1
Iof nått år sedan. Men då fanns den stora modellen lik dessa att köpa för 99:- på hornbach
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 Ah! Det var ett ganska bra pris på den buren. Den rymmer dock inte mer än 2 bebisar väl?
Jo, jag måste försöka ta mig till Hornbach en dag faktiskt.
#6 Beror lite på streckan som skall åkas. Är det samma modell jag har hemma så brukar jag köpra 1-2 vuxna i dom.
Snälla säg till om de har någon bra transportbur :-)
Underbart, jag som letade efter transportbur! Riktigt bra tips!
Frågan är om det inte är lite stort mellanrum i gallret?
Men det går ju att lösa hemmavid :D
eh? 150 kr… jag efterlyser/efterlyste transportburar som kostar under 100 kr!!!
Inte en enda av mina råttköpare har varit förberedd och haft med sig transportbur, vilket innebär att jag måste köpa i och sälja med råttorna. Då går det inte med sådana där dyra grejer.
Godislådor och kartonger vill jag gärna undvika.

Det är nog det första jag säger när folk ska komma hem till en och hämta djur. Ta med egen transportbur.
Sen att en del folk kommer med helt galna transportburar fastän man sagt åt dem är ju en annan sak. Fanns en familj som kom med en stor katttransport när de skulle hämta en hamsterbebis:)
Men den buren som Zickan tipsade om finns fortfarande på Hornbach och i en ganska stor storlek. Får plats en stor chinchilla lätt i en sådan. Så två vuxna råttor borde ju utan problem få plats att röra sig där.
Hornbach är nog stället som har de billigaste transporterna jag har hittat. Både i den storleken och sen utställningsburarna till hamster och möss.
#10 kan du priser?

#11 Kommer inte ihåg, men 79 eller 89, någonting liknande.
Det är inte de äkta Ferplast Aladino såklart men de är i samma storlek som large och kostar över 100kr mindre.
Och mina håller bra, jag har båda sorterna hemma.
#12 jag hade flera från hornbach förr. Har en kvar nu. HAr själv inte haft problem med råttköpare. Men däremot vissa uppfödare är jäklar på att ha dålig koll på det där med att ge tillbaka transport burar och tyvärr ger dom vidare till andra så man aldrig ser röken av dom igen.
Kan detta vara något? jag hade en sådan från Stockholm till degerfors (ca 25mil och 3 tim) med en hona 5 veckr och det skulle ha kunna åkt någon mer i den. kanske till och med tre. de sover mest under resan. bra ventilation och jag kunde hänga in en hängmatta coh vattenflaska enkelt. Finns i två storlekar och jag vet inte om detta är den lilla?
85.- om man omvndlar till svenska kronor. Frakt ingår om man hanlar över 300.- tror jag det är, så om man betället ett gäng så transporteras de till dörren för den summan. jag ÄLSKAR zooplus 
(Bild på transporten och Dior)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#14 mja, jo… den kan vara ok, när det inte är kallt ute.
En plastlåda som den som finns på Hornbach är ju eg lite bättre nu när det är höst/vinter.
Någon som varit på Hornbach och vet om de har modellen i #5 i olika storlekar?
Just nu finns det erbjudande om 3 smartstorboxar á 15L för 99.- på Ica Maxi. 33.-st och när jag nätat dem och hängt på en vattenflaska är jag uppe i 60-70.- för dem styck. Jag ber om ersättning 60.- för dem vid transport. Funkar bra för bebisar tror jag. jag får plats med bajslåda, hängmatta och matskål. Lägger en matta i botten.
#17 Bra tips.
Jag kan lägga ner den energin och tiden när jag ska skicka några på några timmars resa. Annars tycker vill jag nog köpa färdiga transportburar… Om jag hittar några riktigt billiga slår jag till!

#16 På Hornbach i Göteborg brukar de endast ha den största storleken. Dock då under 100kr.
Brukar inte ÖB ha jättebilliga?
#19 Jag hittade en Gulliver på någon sida för 2 - 3 månader sedan för 60 - 70 kr!
Men jag vet inte var den fanns? Mysterium.. ;P
Jag säger till om jag hittar den sidan igen! :)
//Johanna
#20 låter bra
#21 Inte nu längre
#22 ok, när du hittat den så skicka pm eller skriv här i tråden
#24 Det var ett fynd! 
Ja, det var riktigt bra pris :)
//Sanna Sohlman
Köpte en sån vanlig bur man brukar ha till katter för en 20, men hur råttsäkrar man ingången? funderar på att sätta upp kartong eller något?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#27 näta om med tex siktnät eller burbottennät. Det har jag gjort på en av mina tre kattransporter för att ha bebisar i
RUSTA har plastlådor med lock, 13L för 30 kr just nu.
#29 det är precis den jag använder till mössen men jag har stora, kanske 27L? De är bra för de är genomskinliga och tunna=lätta att smälta/klippa/skära
#30 Jag klarar mig snart inte utan en lödkolv… suck***