Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1066 ggr
Juliastrom
0

De vill inte lämna buren

Det är lite konstigt… Jag har haft mina töser i 6 veckor nu tror jag och de första 4 veckorna hade jag de lösa i badrummet då jag inte vågade ha de lösa i mitt rum fören jag hade säkrat det lite mer. Då gick det hur bra som helst, de sprang runt, hoppade och klättrade och busade runt, men nu när jag har buren öppen i rummet så lämnar de bara inte den :O

Jag kan ta ut dem och sätta dem på golvet en bit från buren men de racear tillbaka till buren och stannar där :/

Vet ni vad felet kan vara? Hur kan jag göra de säkra med rummet? Tacksam för svar!

Nomad
0

ett stort rum kan vara läskigt om de inte känner att de har någonstans att gömma sig. Se till att de kan gömma sig någonstans som inte är buren. Tex ha alla på sängen med lite kuddar eller om de är på golvet kan du lägga lite kuddar i en hög mitt på golvet. Om de är osäkra i allmänhet kan du börja med små områden som sedan blir större.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Juliastrom
0

#1 Jag har haft de i badrummet förrut vilket är mindre sen i syrrans rum som är lite större än badrummet och nu mitt som är lite större än syrrans ^^ Så det kan ju vara föra tt det är stort men sen är de inte osäkra annars =) Välldigt nyfikna och sociala!

Jag får prova lägga lite saker på golvet så får vi se vad som händer :)