Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1328 ggr
[Emma--]
0

(S) 2 honor med bur

Börjar med Saphira.

• födelsedatum okänt. hon är ca 10-11 månader.
  • färg, teckning o hårlag Blue irish. Slät.
  • kön hona
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
    Har utvecklat allergi, samt så är framtiden lite osäker just nu med boende m.m Saphira är lite speciellt och jag skulle inte kalla henne jätteflocksmart. Hon har en tendens att tjaffsa med dom andra råttorna, men kommer alltid bra överens med sin "syster" som hon växt upp med.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb ej reg. pris kan diskuteras i mail.
  • ort där råttan/råttorna finns Luleå
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) drawn_to_black@hotmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej
[Emma--]
0

Och så Chihiro

• födelsedatum okänt. hon är ca 10-11 månader.
  • färg, teckning o hårlag Black hooded mm slät.
  • kön hona
  • faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
    Har utvecklat allergi, samt så är framtiden lite osäker just nu med boende m.m Chihiro är lite försiktig i nya miljöer, men gillar att sitta i nacken och mysa. Hon har varit snäll vid introduktion med småttingar och ligger gärna och myser i hängmattan.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb ej reg. pris kan diskuteras i mail.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) drawn_to_black@hotmail.com
[Emma--]
0

Och så Mimi

• födelsedatum 16/6 - 2012

• färg, teckning o hårlag Black hooded mm rex dumbo

• kön hona

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) Vet ej, sökte fram kullen och dom verkar ha varit 10 st

• faderns namn, födelsedatum, vikt Vincent vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt Aili vet ej

Har utvecklat allergi, samt så är framtiden lite osäker just nu med boende m.m 
    Mimi är busig och framåt. Lite liten i växten och har stått still ett tag men får väl se om hon bara kommer bli en liten hona helt enkelt. Har sett hennes resa ragg när Saphira varit och bråkat med henne men annars har det funkat bra

Har mailat Mimis uppfödare och kollat med henne först om hon vill ha tillbaka henne.

[Emma--]
0

Och så Mei. Eller Dorothea at the diner

• födelsedatum 4/7 2012

• färg, teckning o hårlag Agouti irish rex

• kön hona

• faderns namn, födelsedatum, vikt  Darkstars Demonica

• moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej Shannaras Attero Dominatus

Har utvecklat allergi, samt så är framtiden lite osäker just nu med boende m.m 
    Mei är en jättetrevlig och nyfiken råtta. Hon är lite skvätträdd och har inte riktigt vant sig vid katternas närvaro. Tror det är just därför hon är skvätträdd. Sitter gärna innanför tröjan eller ligger tryckt mot nacken för att mysa. Inga problem i flocken.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb reg i SRS .pris kan diskuteras i mail.

• Om annonsen ska vara låst eller ej ej låst.

Har kollat med hennes uppfödare om hon vill ha tillbaka henne först och främst.

Annars ser jag gärna att hon flyttar med Mimi då dom trivs bra ihop.

[Emma--]
0

Buren som säljs med är en royal suite. Den är ny och bara använt ett litet tag. 

Kan skicka med lite rör, någon sputnik och kanske nån extra hylla.

Pris: Hade tänkt mig 2000 med bur och råttor och tillbehör. 
Säljes enbart med råttorna eller efter att åtminstone två råttor flyttat och då kan man ju diskutera priset beroende vad man vill ha med osv.

Bilder på råttorna http://rattor.ifokus.se/discussions/5028b929d4ebea271a005859-emma-s-rattor

loular
0

Vart finns de? :)

[Emma--]
0

Luleå

123fyra
1

väldigt söta !

Fjordell
2

Som sagt, jag tar såklart mitt ansvar som uppfödare och tar givetvis tillbaka Mimi, med eller utan Mei. Glad

[Emma--]
0

#8 Då blir det nära och bra att hälsa på henne då kanske? :)

Då är det löst för både Mei och Mimi. 

Så då är det bara Chihiro och Saphira som söker ett hem. Och då främst till någon som enbart vill ha dessa två eftersom Saphira inte riktigt verkar så flocksmart.

Fjordell
0

#9 Ja men precis! Du är så välkommen att komma och hälsa på! Glad

[Emma--]
0

Pga tjaffs i flocken som aldrig verkar bli bättre, snarare tvärtom så tänker jag sära på flickorna.

Så de som söker hem ihop är Saphira och Chihiro. Dom kommer bra överens. Så kanske passar om man bara vill ha två råttor, för Saphira verkar inte kunna komma överens med andra är Chihiro. Däremot älskar hon människor :)

[Emma--]
0

Kan någon vara snäll och ändra rubriken till 2 honor ? :) Så det inte ser ut som att det är 4 som säljs.

mikeiko
0

#12 Fixat!

[Emma--]
0

Tack :)

[Emma--]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fina Chihiro och Saphira

[Emma--]
1

Finns intresse på Saphira och Chihiro men Chihiro har fått snedskalle så får se hur det blir efter medicin. Kan gå att visa intresse på Mei och Mimi, dock går ju uppfödarna först i kön och den som visat intresse på Chihiro och Saphira kan eventuellt tänka sig Mei och Mimi istället. Men ser ju som gärna att dom får fortsätta bo ihop :) Men inget är 100 % bestämt och jag vill att det ska kännas bra och jag har inte bråttom att omplacera heller.

[Emma--]
0

Den som var intresserad har jag bestämt mig för att inte sälja till.

Men Chihiro är ju som sagt sjuk så är ju väldigt osäkert hur det blir där.

Har gjort en annons för Mei och Mimi här : http://rattor.ifokus.se/discussions/509ba3b5d4ebea13b1001500-s-mei-och-mimi?4d71247db9cb462141046a2f-1

Inlägget är låst för nya kommentarer