Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1007 ggr
Mimmi89
0

Kiss och bajs..

vilken rubrik…

men nu har jag haft mina damer sen i söndags kväll, och dom är 5 snart 6 veckor tror ja. toalättträningen går nog bra skulle jag vilja säga men nu när ja kom in i vardagsrummet så luktade det inte gott! Buren städas lite varje dag toaletten var ny i förrgår.

Så nu tomde ja hela toaletten men gjorde inte rent den helt utan låter plasten lukta lite i och med att dom fortfarande lär sig. ? städade buren (en filt med några små klickar och några brevid matskålen, de va allt). aa på golvet låg också en tröja nyss nerbajsad under utflykt till tvättstugan.. klickarna i tröjan va mjukare i konsistensen om man säger så.. kan de gjort att de luktade extra mkt?

För hur mkt lukt ska man behöva stå ut med? hur är det hos er?

Och en lite halvt off topic fråga fast som ändå passar in.. vädring.. att vädra är väl inte lika farligt som om buren står i drag? för den står nära verandadörren som just nu är öppen (+ köks och sovrumsfönstret).

ececilia
0

De är inte lösa i magen då? Det kan ju göra så att det luktar mer tror jag.

// Evelina

Zakaraa
0

Vill du vädra och det är kallt/blåsigt ute så kan su slänga en filt över buren så det inte kommer åt dem :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mimmi89
0

#1 nja de som gjordes i tröjan i morses va ju inte i bästa konsistensen men annars är de bra. kanske kisset i buren som luktar? nu när ja kom hem luktar det iaf inget i lägenheten :)

#2 tack för tipset för det blir väldigt lätt instängt i min lägenhet!