Klipper man klorna?
Hehe, jaaa… jag känner mej dum :S
Men, ska man klippa deras klor? Jag tänkte mest på att de är så små och tunna så man vet inte om man skulle klippa fel eller för långt in eller så…. Eller slipas de av sej själv mot saker o ting när de klättrar eller?
Om man ska klippa klorna, finns det en speciell sax eller vad ska man klippa med? :P
Jag klipper klorna på vissa av mina råttor vid behov. Använder en vanlig lite nagelklippare för människor. Har funkat utmärkt i mina 7 år som råttägare.
Det är inte alla man behöver klippa men de flesta behöver filas.
Majoriteten va mina råttor har jag behövs klippa klorna på och då använder jag en helt vanlig nageltång för människor (som den jag länkat fast med sned klippyta)
Klipper av tippen bara, aldrig varit med om att klippa för långt på en råtta, däremot en råtta som blev skrämd, tyckte till och klon bröts av. Så han var utan klo på ena baktån.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Klipper klorna på mina råttor, mest för att deras klor blir vassa som knivar och det är inte så kul när de ska glida ner för armen eller ryggen, haha.. Använder en liten nagelsax, tycker mest nagelklippare är komplicerade, mest för att jag kanske aldrig använt sådan annars dock. Klipper av tippen på klon en och en.
Tack alla för tipsen till en liten ovetande råttmamma ^^