Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 708 ggr
Jespersen
0

(S) Lovis söker ny flock!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni kanske läst i "Ensam kvar-tråden" här så är min sista råtta Lovis nu helt ensam kvar. Jag letar därför efter någon vänlig själ med en stabil råttflock som skulle vilja ta emot henne.

Här följer lite info om damen:

Födelsedatum: Jag har inte exakt datum, men någongång i april 2011.

Färg, teckning och hårlag: Blue striped roan.

Kön: Hona

Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning: Vet ej.

Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej.

Moderns namn, födelsedatum, vikt: Layne, zooråtta som var dräktig när hon köptes.

Syfte med omplaceringen: Ja, hennes burkamrat har som sagt gått bort och jag ska inte ha fler råttor, därför letar jag efter ett nytt hem till henne.

Hur hon är i flock, karaktär: Lugn, snäll. Hon gör inte mycket väsen av sig och håller sig mest i bakgrunden. Man kan klappa lite på henne när hon kommer och ska äta och hon tar gärna mutor. Hon är inte så förtjust i att bli buren och så dock, men är fullt hanterbar.
Hon har aldrig vart med om någon introducering av nya råttor då hon och hennes syster var sist in.

Pris och om hon är reggad i SRS: Jag tar endast en symbolisk summa på, säg, hundra kronor eller något. Priset är inte viktigt.
Hon är ej reggad.

Ort där råttan finns: Växjö (Småland), men kan nästa helg (9-11/11) tas med till Eslöv (Skåne) med omnejd.

Om du är intresserad så får du gärna skicka ett meddelande här på iFokus eller till min mail froooty_87@hotmail.com, så kan vi ta telefonkontakt där om det känns intressant. Det går även bra att ställa frågor här i tråden.

Annonsen ska ej vara låst.

Lovis tar gärna med sig sin Furret Tower med inredning, sin transportbur och andra tillbehör om hon får. Buren är, förutom lite gnag på bottenlådorna, i fint skick.

Finns det någon vänlig själ som kan ta sig an min lilla isbjörn? Jag vill så gärna att hon ska få ha det bra sin sista tid.

Tillägg: Hon har en liten canserknöl i armhålan, knappt en ärta i storlek. Den har inte vuxit någonting sen jag upptäckte den för någon månad sen.

Wamrat
0

Skulle jättegärna ge henne ett hem. Men jag bor i Arvika/värmland.

Gissar att det blir svårt att ordna då :(

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Jespersen
0

Ja, det var ju en bit så det blir nog svårt tyvärr :( Vad synd..

Tezzniko
0

Jag vill jättegärna ge lilla Lovis ett hem. Vi bor i malmö. Har sänt dej ett mail med mer info :-)