Barney bur okej?
Jag undrar om en Barney Bur skulle vara okej till 2 eller 3 råttor.
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/hamsterburar_metall/279181
Jag köpte den för min guldhamster men när han är borta om några år vill jag gärna skaffa råttor.
Jag skulle inte rekommendera den faktiskt, då den känns lite väl liten. Råttor vill gärna klättra, så därför brukar vi råttägare köpa burar som är höga istället för breda 
Mvh Nathalie
Den är väldig stor men inte hög. De skulle komma ute mycket men jag kommer köpa en högre i alla fall.
en råttbur för två råttor ska helst vara 50x50x50 som minimum.
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Okej tack alla. :)
Enligt lag ska en råttbur vara minst L60cm B/H 30cm. Så visst duger den till två stycken. Men råttor föredrar höjd.
Jag har liknande dom där burarna till råttkullar och åt äldre som lätt ramlar ner. Men skulle jag haft den som permanent bur så skulle jag köpt till någon billig hamsterbur eller liknande från blocket. Satt gallret från den nya buren på den buren i länken så de fick möjlighet att klättra.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vilken fin hamstebur!
Gör dej inte av med den även om du inte kommer använda den som permanent bur till råttorna, för den kan vara bra att ha som sjuk- &/el pensionärsbur.