Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 2409 ggr
Chese
0

den nya gråa hornbach buren?

någon som har den? innermått?

Lancia
0

Tyvärr inte, men jag är väldigt nyfiken på att se bild på denna bur! (Jag har den första, blåa och största, hornbachen här hemma)

Chese
0

hoppas någon vänlig själ har den

Zakaraa
0

Lite OT men vad är en Hornbach bur egentligen? Jag sökte på Google men kom bara till varuhuset Hornbach?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lancia
0

Googla "hornbach bur" så kommer det upp massa träffar på buren. Den gamla klassiska då dvs.

Itchy
0

#3 det är burar som man kan köpa på varuhuset Hornbach :P

You can't spell Bitchy without Itchy

Zakaraa
0

#5 Ah okej det förklarar varför jag kom till varuhuset när jag sökte på buren, haha :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Chese
0

hehe jag är typ helt säker att de har bytt från den blåa till en grå.. de stämmet va?

Lancia
0

Verkar vara denna.

fiiiyah
1

Är också nyfiken på hornbach-burarna…

Kan ingen som bor i närheten av något varuhus gå dit och fråga om de får knäppa lite bilder och lägga upp här :O Känns lite jobbigt att åka flera långa mil bara för att kolla och se vad det är för burar! Varför har de ingen webbkataloooog Skrikandes

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

fiiiyah
0

putteliputtputt

Tyst

Chese
0

Sen vill jag veta exakt mått på gallermellanrummen då min kompis har en numfkakadua och tycker att mellanrummen ser för stora utså att fågeln fastnar med huvudet. Jag tycker dock inte de men bilder kan ju ljuga lite. För jag tänkte att fågeln som har egentligen en för liten bur så kunde ju den låna den voljären då jag inte kan skaffa råtta fören när jag flyttar hemifrån så de är ju ett tag till de

Minoth
0

#11 tråkigt att höra att någon har en sån liten olaglig bur till en nymf :(  Din vän borde byta bur direkt.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Chese
0

Jo men hon räddade den ute när fåglar hade hackat på den. Hon vet om att nymfparaliter ska ha större bur. Men visst tycker man det.

Minoth
1

Förövrigt är jag inte ett jätte fan av burar av hornbach modellen.. 

Dom är så himla otymliga att inreda, sen är taken helt meningslösa och fula i mitt tyckte :P
Finns betydligt bättre burar för samma pris

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

:holmgreen:
0

Jag har den, så jag ska leta upp lite bilder nu, men det kan dock ta några årtionden då jag har så fruktansvärt mycket orensade och oorganiserade bilder xD

0

Det är buren som visas i #8, det är även min bur på bilden :P

0

Det finns två sådana här luckor på buren, båda är på framsidan fast på olika höjder.

Det finns två sådana här luckor på sidorna, alltså inte fram eller baksidan utan höger och vänstersida, haha komplicerat det här klockan 1 på natten xD

Kommer mer bilder…

0

Yes, jag vet att buren är dåligt inredd, men den är ganska svår att inreda när alla grejerna hänger på tork ;) Det ligger filtar i korgarna, så det behöver ni inte oroa er för, utan det är tåttisarna som renoverar ;)

0

Sådär.. sista bilden. Sorry för dåliga bilder men jag orkade inte leta fram gamla bilder så jag tog nya nyss istället :)

I morgon/idag kan jag leta upp ett måttband och mäta buren  ordentligt på alla håll och kanter för alla som vill veta måtten xD :)

fiiiyah
0

ååh kul med bilder, äntligen!! :D :D ska nog införskaffa en sådan :D

2

#20 Haha ja, det tog ett tag xD Jag är otroligt nöjd med den! Enkel att städa då botten är utdragbar och de stora luckorna är ändå ganska stora så man kommer in en bit. Benen har ju hjul, så de e bara å rulla iväg den om den ska flyttas på. Den är enkel att plcka isär, men dock så går det inte å plocka isär den så mycket då sidorna fortfarande är lika långa när de är isärplockade.

Bäst av allt är ju att den faktiskt är grå och inte blå så den är ganska snygg och att råttorna älskar den :P

Chese
0

Tack så mycket för bild besväret. :-) väntar på måtten :-D

Kalli
0

#14: Som?

Chese
0

som? :O :)

[Alenzi]
0

Vad kostar den?

1

När jag köpte den kostade den 1800 och jag har haft den i 9 månader. Någon så att den kostade 1250kr på samma ställe för inte allt för länge sen. Så jag vet faktiskt inte exakt :-) Jag hittade inget att mäta med så jag får be mamma leta fram nåt när de kommer hem, så antingen kommer måtten upp idag elr i morgon :-)

Chese
0

Tack så mycket

fiiiyah
0

Ska till göteborg om ca en månad på kurs, ska gå in på hornbach då :D har de zoo på det hornbach? :o isf köper jag med mig en bur hem :D jag har ju min hembyggda men sen vi flytta så passa den inge bra, är en millimeter från att gå in i rummet jag vill ha den Skrikandes nu står den mitt i vägen i köket, inge lämpligt för råttorna heller när de ska va utomhus -.-

fiiiyah
0

inte utomhus, utan utanför buren såklart..

Kalli
0

#28: Hur menar du med Zoo? De har burar och tillbehör och liknande på den butiken i alla fall, om de har just den buren kan jag inte svara på då det var länge sen jag var där.

fiiiyah
0

#30 Ja att döma av sidan så verkar de ha en avdelning med djurprylar? Har aldrig varit på något Hornbach så jag är helt lost :D Får se vad de har då när jag är där :)

Kalli
0

#31: Absolut, de har de och jag vet att de hade den andra burmodellen när fanns så förhoppningvis har de även denna. Är där och köper hundgodis/leksaker ibland men nu var det tyvärr länge sen. =)

Chese
0

hur gick det med mätningen? :)

Chese
0

åkt och kollat på den och den va fin. kostar 1890 på hisingen göteborg

fiiiyah
0

jasså! fanns det fler i samma storlek ungefär eller är det den enda voljären de har? :D

Chese
0

det finns nog bara den. i den formen. men hur går det för holmgren undrar jag

fiiiyah
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tänkte jag återuppliva denna tråd igen med mått och bilder! Jag var ju i göteborg i augusti och då var jag in där och tog lite bilder på denna omtalade bur ;-)  varför inte bilderna kommit upp tidigare vet jag inte, livet kom i vägen helt enkelt 8-)

fiiiyah
0

Och här är måtten: 67x55x140, vet inte om dom räknar höjden med eller utan taket dock…

fiiiyah
0

en annan rätt stor bur som fanns där. ser dock inte måtten på bilden såklart…

fiiiyah
0

lite andra småburar, lämpar sig väl mer till möss kanske.

Melissa V
1

#39 den buren har jag och jag säger bara KÖP INTE! måtten är  75x43x93,5cm men taket börjar lätt glappa snabbt (avtagbart) en enda liten lucka på framsidan som gör att man måste använda taket för att inreda, en liiite lucka på sidan.
Råttor kan lätt pressa sig ut mellan taket också då de enbart sitter i 4 krokar så hörnen går att trycka uppåt.
Hade ett helvete rent ut sagt när mina första råttor var små och enbart hade den buren (nu funkar den som handikappsbur åt de äldsta, bannlyst för bebisar/honor i den)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

fiiiyah
0

oj vad tråkigt att höra :/  fler som haft problem med detta?