Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 605 ggr
UrchinFamiljen
0

Råttbebis frågor!

Hej!

Jag har just fått råttbebisar som var oplanerade, och jag har aldrig haft råttbebisar förut, så jag undrar om man måste göra något speciellt med bebisarna (fick dom igår). Ska man typ fukta dom för att dom blir uttorkade eller något sånt.

Jag vet ju hur man gör annars, det är bara om det är något speciellt som man bör veta.

Skulle vara tacksam för lite tips och sånt! Glad

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

sassa89
0

Nä tror snarare att du ska låta dem vara så mkt som möjligt ifred! Så inte mamma råtta tar ihjäl dem, blir stressad å biter dig osv. Så avvakta, du behöver inte fukta dem el så de sköter mamma råtta så bra själv :)

UrchinFamiljen
1

Okej! vad bra! Tack! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

DuBetMig
0

Ta bort alla höjder i buren (hyllplan, hängmattor och dylikt) så mamman inte tar upp dom där och någon stackars unge råkar ramla ner. Lägg in mycket bomaterial (typ tidningspapper) och som tidigare talar sagt - låt dom vara ifred så mycket som möjligt. :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

mikeiko
2

Tänk också på att mamma behöver extra och fet mat nu när hon har många små magar att mätta. Ibland kan de behöva kalk också, läs gärna mer bland våra avelsartiklar!

UrchinFamiljen
0

Tack för alla tipsen! :)

regskylt
0

Sen så ska du inte ha andra råttor i buren med mamma och bebisarna.