Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 582 ggr
Juliastrom
0

revirmarkerar honor också?

Ja, min rubrik är nog ganska tydlig, jag undrar om honor också kan/brukar revirmarkera? =) Min lilla toffel brukar nämligen släppa ifrån sej några smådroppar här och var när hon är lös, det är liksom inga pölar :P Så ja, tacksam för svar :)

[Sara FE]
1

Oja. Några av mina flickor markerar knappt alls, medan andra är/har varit oerhört generösa med droppandet. En del har jag följt efter med ett papper eftersom det har varit lite väl i överkant. ;)

deeremf
0

När jag tänker på det så har mina flickor blivit mycket lugnare med att markera revir, innan var de överallt.

Zolah
0

Jag har haft en liten piss ruska,  hon älskade att revir markera speciellt det hon ansåg var hennes ( med andra ord, mig )

hade alltid papper i närheten så jag torkade upp efter henne, hade aldrig problem med hennes burkompisar dock.

Juliastrom
0

Okej, då vet jag att det inte är nått annat fel ^^ Ja, hon gör det bara på mej med… speciellt på mitt huvve xD Huvudet och benen, det är det bästa stället ;)

darkness
0

Armar bukar vara poppis ;)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

DenLin
0

lite OT men, luktar deras revirmarkeringar eller är det bara att det blir lite blött?

[Sara FE]
0

#6 Jag har aldrig känt någon lukt från mina honors markeringar (dock bara haft totalt 9 stycken), men det kan ju faktiskt vara så att man vänjer sig vid lukten och därför inte känner den. En vän som själv inte har djur hälsade t ex på en gång när det var nystädat, vädrat och skrubbat i hela lägenheten, och hon kände av en stark djurdoft trots att jag inte kände någonting. Så det där beror möjligen lite på vem det är som luktar. Någon med längre erfarenhet än mig kanske har bättre svar. :)

Zolah
0

Killar tycker jag kan lukta när dom revirmarkerar

Anvariel
0

Mina tösar revirmarkerade lika mycket som mina grabbar gör. Synnerligen irriterande. Jag hatar verkligen det där droppandet överallt.

Grodan
0

#1 LOL

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sarakaka
0

Min upplevelse är att det beror på vilken råtta det är. Har bara haft tjejer men särskilt en av dem kissade alltid på mig, helst på huden! Typ gick gärna över handen eller bröstet och släppte en droppe eller två. Själv bryr jag mig inte då det inte luktar något men gäster har blivit lite besvärade hehe. Jag försöker förklara att det är för att hon tycker om dom men men.. xD