Lite roliga, fast onödiga fakta :D
Hittade dessa på facebook, onödiga men ändå roligt att veta :) tyvärr är dom på engelska, men jag tror att dom flesta här inne är rätt bra på det ändå! Tänkte att jag skulle dela dom med er ^^
*The first albino rats to be bred in captivity were born to a single albino rat captured in a graveyard in England by Queen Victoria's royal rat catcher Jack Black.
*Fancy rats are a domestic variety of Norway rats (Rattus norvegicus) who are not originally from Norway but probably first came from A
sia.
*According to the Guinness Book of World Records the longest lived domestic rat died at seven years and four months of age (which far exceeds the 2-3 year expected lifespan.)
*A rat's teeth are always yellow upon maturity (a rodent characteristic) and don't stop growing until the animal's death.
*The first recorded sighting of a wild albino rat in the Western world was spotted in Europe in 1553.
*Rats have been proven to make a laughter-like noise (unable to be heard by the human ear alone) when tickled and dream while sleeping.
*The rat is the first animal on the Chinese Zodiac
*Rats use their tail to contol their body temperature because they cannot sweat.
*Beatrix Potter, the author of Peter Rabbit, was one of the first owners of a pet rat - an albino bred by none other than Queen Victoria's royal rat catcher Jack Black.
*Wild rats preferred habitat is by water, they usually live along river banks, they live close to us because we are messy and provide them with food, they are very capable of living without humans.
Visste inte vilken kategori det tillhörde, så nån admin får väl tillrättavisa mig om det blev helt galet :)
Det mesta står på svenska om man googlar
.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Lite mer info:
"Tamråttans ursprung börjar med råttfångarna på 1700- och 1800-talet som fångade råttor i hela Europa. Dessa råttfångare dödade råttorna eller - mer sannolikt - sålde dem som offer i blodsport."
"Man tror att både råttfångare och sportsmän sparade på vissa, udda färgade råttor när sporten var som mest populär, och troligtvis avlade på dem och sålde dem som sällskapsdjur. Två män som tros ha format grunden för tamråttan är Jack Black, drottning Viktorias råttfångare, och Jimmy Shaw, chef för en av de största sportsliga pubarna i London. Dessa två män är ansvariga för att ha startat många av de färgvarianter vi har i dag."
"Tamråttor som en formell, organiserad hobby började när en kvinna som hette Mary Douglas bad om tillstånd att få ställa ut sina tamråttor i en utställning i den internationella mus-klubben på Aylesbury Town Show i England den 24 oktober 1901."
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Ser man där, the more you know! Jo men jag orkade inte riktigt googla hihi 
#1 Jaaa, åh det är så sött, har sett en video om det på youtube, ska se om jag kan hitta den