Lånar ut en hane
Hej jag är en tjej på 13 år som har två råttor. Jag bor i örebro. Jag har en råtts som jag skulle vilja låns ut för parning . Han vid namn Gomez har ingen stamtavla , jag köpte han från en djur affär. Han är ca: 1 år snart . Själv har jag aldrig lånat ut en hane förut men blev lite nyfiken på det. Vet inte vilken ras men han är svart och vit på magen , lite vit under hakan ! Han är i god form och har ett bra temperament. Intresserad? Ring då 0708205599 eller skriv i rutan. Tack för mig! / Elin
Finns bara en ras :-). Tamråtta. Men de har väldigt många utseenden på både öron, päls som färg och teckning.
Är han svart och vit med vit på hakan. Är han troligen en Black europeen berkshire eller Black amerikan berkshire missmarked.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jaha ! Tack :-)
Vilken zoobutik är han i från?
Från arkenzoo i örebro.
Sett mycket tumörer på råttor därifrån. En bekant envisas med att köpa råttor därifrån trots att hon behövt avliva fem stycken på ett år
Jag tror att arken zoo är olika bra beroende på vilken stad det är. Har köpt mina råttor från arken och dom har varit underbara och mysiga och inte haft någon sjukdom alls :)
// Evelina
Jag har råttor från samma butik i örebro. Därför lite nyfiken. Jag har fått långlivade herrar
Finns två stora grossister i sverige som de flesta arken tar ifrån, eller ja de flesta zoo affärer i sverige tar ifrån. Det är Imazoo och Åkello.
Och dessa har säkert en 400 råttor de avlar på. Utöver detta så tar de in råttor från privat personer. Finns jätte stor risk att en råtta i umeå är syskon med en råtta i skåne. Så nej det skiljer sig inte från affär till affär. Skillnaden är endast hängt på en skör tråd av tur. De har noll koll på sjukdomshistoriken av de djur de föder upp. Och vilka djur som hamnar på vilken zoo affär och sedan i ens persons hem är ren rysk roulette.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

arken zoo i örebro tar in sina råttor från Imazo, och visst, jag har fått 2 råttor där ifrån med bra temperament, men jag har även fått en råtta, vard namn fortfarande inbringar skräck hos vissa som träffade henne…
ElinGomezOscar, ha din fina hane som sällskap, det finns redan så många råttor som saknar hem, och att sätta fler ungar till världen är inte lösningen. dessutom vet man inte vad för sjukdomar eller genetiska defekter han kan bära på, iom att han är från en grossist, där sjukdomar är extremt vanliga, och dessa kan i sin tur föras över till ungarna, och orsaka att de dör unga
You can't spell Bitchy without Itchy
Tack så mycket för era kommentarer, uppskattar verkligen. När jag tänker efter så kanske det inte blir så bra , p.g.a att råttor är ett husdjur som få vill ha . Jag tycker ni har rätt och jag ska inte låna ut honom. Var så fundersam men tack för era kommentarer . Jag ska nog lyssna på proffsen! :)