Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 716 ggr
Twisted_T
1

Önskar köpa 2st råtthanar

Hej.

Jag heter Linn är 22 år och bor i Göteborg.

Har tidigare skrivit på forumet om mig själv och att jag är intresserad av att skaffa råttor.

Har försökt få tag på uppfödare i Göteborg men det går inte jättebra att hitta det jag söker efter.

Jag tänkte kolla om det finns andra i Sverige som har någon kull nu, har en på g eller kommer ta en snart.

Finns det någon i Göteborg eller i närheten som har en kull eller kommer ta så är det så klart lättast så.

I annat fall får man väll försöka lösa transport :)

Jag är mest intresserad utav dumbo.

Färger: De flesta är ok, vill hellst ha 2 st med olika färger. Berätta gärna vad ni har/kommer ta.

Gärna rex om det går, men går bra utan.

Jag vill inte ha uppfödarlistan länkad då den inte visar exakt vem som har kullar just nu eller kommer ta, och de flesta har inte jättebra uppdaterade hemsidor.

Så skriv gärna om du har ungar tillsalu nu eller kommer att ha det snart, eller om du vet någon som har.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Ratass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre pojkar som behöver hem som är leveransklara i December, finns i fagersta men transport är redan ordnat ner till göteborg.

Twisted_T
0

#1 Ok det låter intressant. Vad skulle jag betala för det och vad följer med? Har de stammtavla av någon sort?

// Linn

Twisted_T
0

Någon mer som har/kommer ta kullar? Vet någon som har/kommer ta? Någon form av intresselista?

Är intresserad av 2 st hanråttor med stamtavla.

// Linn

Grodan
0

Tips: berätta mer om dig själv och din råtthållning.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Twisted_T
0

#5 Ok.

Länkar inlägget som jag skrev först för den som vill läsa mer om mig :)

http://rattor.ifokus.se/discussions/5081c72c88f4725e2b00225c-nyfiken-pa-rattor

Är det någonting annat så är det bara att fråga :)

// Linn

Grodan
0

#6 Här kommer lite frågeställningar. Obs! Det låter hårt, men jag menar inget personligt. Skrattande

Har du verkligen kollat runt på uppfödares hemsidor? Jag vet flera som har uppdaterade hemsidor. Men att ringa är ändå eg bäst. Vågar du ringa?

Du skriver inte hur du ska mata djuren. Det här är en viktig del. Jag vet inte många uppfödare som vill sälja råttor till folk som inte vet hur de ska mata dem!

Varför har du valt hanar?

Du vet väl att det kan vara problematiskt med hanar, speciellt om de inte kommer från en ytterst noggrann uppfödare som har sträng avelsetik på temperament och flockbeteende. Bara kolla runt på sajten och på blocket… massor med hanar omplaceras osv… Varför tror du det är så?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Twisted_T
1

#7 Helt ok med frågor :) Tar det absolut inte hårt, alla vill ju djurens bästa.

När det gäller att ringa så har jag tyvärr telefonfobi, jag ringer hellst inte om jag inte måste.

Självklart ringer jag om det är ett krav för att det skulle kunna gå att köpa råttor som jag är intresserad av, men det är något jag kämpat med i hela mitt liv och fortfarande kämpar med.

Jag har kollat runt en hel del, kanske har missat några? vet ej. Jag är så van vid Hamster i fokus, det ser ju såklart annorlunda ut på olika forum. Jag är van vid att man kan se de flesta kullarna och vilka som är tingade eller ej i inlägg så jag försöker leta mig fram ;)

Nej ursäka det glömde jag få med.

Jag har kollat lite på foder inläggen på RiF och jag tänkte göra ungefär samma blandning som hamstrarna får. Axas grynblandning som innehåller alla 4 sädesslagen, Torrfoder för valpar(har inte riktigt bestämt mig för vad för Torrfoder som skall bytas till jag har en tillfälligt nu men kommer troligen byta till någon bättre). Lägger troligen till lite näringsrika fröer när de är små. Eller till de som behöver lägga på sig i vikt.

Lägger troligen till osockrade flingor av något slag och kanske puffat ris eller någonting annat.

Färskmat kommer de att få dagligen precis som hamstrarna får. Då får de kött/skaldjur/fisk/kyckling,ägg,pasta/ris/potatis och olika grönsaker.

Kommer givetvis kolla upp vad de får och inte får äta innan jag ger dem det.

Jag tänkte först välja honor faktiskt, men sedan hörde jag att hanar skall vara lugnare i temperamentet.

Detta sägs i hamstervärlden med och där stämmer det bra på i alla fall mina hamstrar (hanarna är relativt lugna medans honan river hela buren).

Jag har faktiskt inte sett något om att det skulle vara problem med hanar. Men jag letar efter en seriös uppfödare att köpa råtta utav, skulle ju aldrig gå till djuraffären.

Det är viktigt vilket temperament de har såklart, om jag själv senare bestämmer mig för att ta en kull eller fler (jag vill ju ha det alternativet även om det inte är någonting jag kommer göra på ett tag i sådana fall).

// Linn