Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 779 ggr
Fjordell
6

OT - Jag har blivit med mus!

Ja, idag har jag blivit musägare igen! Var det planerat? Nej. Var det min idé? Återigen, nej..

När jag och min pojkvän varit på Djurmagazinet för att handla diverse hund-, katt- och råttgrejer så fick vi syn på en ensam liten mushane. Detta var för omkring en månad sedan.

När vi var dit igen för någon vecka sedan, var den lille krabaten kvar. Vi stod och tittade på den lite och for sedan hem.

Idag när vi var dit igen för att köpa hundmat, gick min pojkvän fram till kassan och sa att han skulle ha den stackars mushanen + en del tillbehör.

Där stod jag vid sidan om och bara gapade…

Han visste att jag haft möss förut, och var fast besluten om att vi skulle ge honom ett bra liv. Jag vill inte stötta grossisthandeln, men vad ska man göra? Nu är jag totalt hooked vid den lilla krabaten! Istället för att bo i en liten 20x18x30 låda, bor han just nu i en kombination av plastlåda + en av råttornas extraburar med måtten 45x35x50 med möjligheten att klättra. Han ska givetvis få en ordentlig bur, men det blir efter vi är klar med flytten :)

Fjordell
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säg hej till lilla Nisse Pirtti!

Fjordell
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär bor Nisse P just nu, och oj vilken fart det är på honom! En riktigt social rackare :)

123fyra
0

va söt han va!

Fjordell
0

Visst är han. Glad En riktig liten charmör faktiskt… och han fick mig att inse hur mycket jag faktiskt saknat att ha möss!

[Emma--]
0

Så söt :)

Grodan
0

Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dyoxide
0

Åh så söt han är!

chade
0

haha vad roligt, grattis Glad

Små stjärnor lyser också i mörkret.

ceccie
0

Oj vad fin den nya medlemen är…:-) grattis till tillökningen.

sassa89
0

va söt han var =) Hur var i hanteringen från början då? Handtam eller rädd?