Har du baytril/bactim liggandes?
Någon som möjligen har ngt utav detta liggandes o skulle kunna avara lite.. Min vetrinär ville ej skriva ut det utav ngn konstig anledning..
Skulle vara jätte tacksam om ngn har lite att undvara… självfallet så kan jag betala en summa för det..
- Sussi
ingen!!?+
Var finns du? Och varför ville inte veterinären skriva ut? :/
Ja bor i utkanten utav gbg i mölndal… Enligt vetrinären så var det inget fel på min lilla tjej men hon nyser/hostar hela tiden… har fått en tid till en annan vetrinär nu på fredag…kunde ej tidigare pga lönen kommer först då…
Det kan ju finnas en anledning till att veterinären inte ville skriva ut.
If you fight love, you're always a loser
Jag var nyss också hos veterinären och han jag går hos är riktigt kunnig på råttor. Jag var 100% säker på att min baytrilkur behövde förlängas för att mina nyser och snorar konstant, och ena hade rosslat. Men det kunde tydligen bero på att buren stod för nära elementet där det kommer ut vissa partiklar som irriterar, även att det är för låg luftfuktighet i rummet.
Med andra ord, nysningar osv kan bero mycket på miljön och inte bara på virus/sjukdom. Och då är det ju onödigt att behandla med antibiotika i onödan :) Ju mer man använder det destå större risk för resistens hos våra älsklingar finns.
Om jag var du skulle jag fråga veterinären varför han avråder kuren. Om han tyckte att din råtta var frisk så bör du ju iallafall få en förklaring på vad det kan vara istället, som i mitt fall.
Kan element göra råttor snuviga? Har väldigt kallt i lägenheten så tänkte ha den nära elementet? Och även skaffa värmelampa då.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Det är inte råttorna som blir resistenta mot antibiotika, det är resistenta bakterier man riskerar att få. - bara förtydligar -
If you fight love, you're always a loser