Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1045 ggr
Chese
0

Blir den här blandningen bra?

Finax Sunt & gott
1 kg

Innehåll: Havreflingor, veteflingor, kornflingor, cornflakes (majsmjöl, kornmaltextrakt, oligofruktos, salt)

Axa Grynblandning
800 g

Innehåll: Rågflingorhavregrynveteflingorkornflingor och vetekli.

Axa müsli Naturell
750 g

Innehåll: Havregrynrågflingorrostade kornflingor(kornflingorsockersalt,malt), veteflingordinkelflingor 10%, linfrö 3%

Saltå kvarn 4-korns kross
550 g

Innehåll: (lika delar) Havre, råg, vete, korn -kross

Risenta Dinkelflingor 250 g

Risenta Hirsflingor 250 g

Risenta Solrosfrön naturella 400 g

Risenta quinoa 500 g

Chese
0

putt

Chese
0

Ingen som vet?

[lucke]
0

Axa grynblandning skulle jag välja av de du räknar opp. Pga att de andra innehåller socker.

Chese
0

Jag ser inte att finax sunt och gott innehåller socker . vart står de?

[lucke]
0

Den innehåller fruktos, tycker det låter sockrigt. Ju mindre tillsatser, ju bättre anser jagGlad

Fast det kanske inte är sockerObestämdmen hade ändå valt den "renaste" muslin.

Chese
0

Okej Om jag tar bort Axa müsli naturell och finax sunt och gott blir de något bra?

[lucke]
0

Tror Axa Grynblandning blir bra, ev kan du tillsätta lite bra Torrfoder för hund. Solrosfröna kommer ätas opp först, så sparsamt med såntTungan ute

Chese
0

Alltså

Axa Grynblandning
800 g
Innehåll: Rågflingorhavregrynveteflingorkornflingoroch vetekli.

Saltå kvarn 4-korns kross
550 g
Innehåll: (lika delar) Havre, råg, vete, korn -kross

Risenta Dinkelflingor 250 g
Risenta Hirsflingor 250 g
Risenta Solrosfrön naturella 400 g
Risenta quinoa 500 g

[lucke]
0

Aha, du menar att du ska ha rubbet som blandning? Låter onödigt med 2 olika 4-kornsblandningar, det räcker med en. Finns det någon ekologisk sådan, hade jag valt den. Hirs och Quinoa har jag inte gett mina, men de kanske gillar sånt..?

Chese
0

Alltså krossen är en påse med lika mycket i varje av all kross.

[lucke]
0

JAg förstår det, men det är ju samma innehåll som i Axa, om än i annan form. Det är väl isf om råttorna tycker det är lite roligare med olika former på sitt käk…

Huldan
1

Beroende på vad du ger för färskmat så kan det fungera, men din blandnning innehåller ju knappt något protein.

Skulle även vara försiktig med linfröna, vi människor ska äta max ca 2msk/dag så tänk på vad lite en råtta bör äta!

Chese
0

Tog bort den som innehöll linfrön. har inte råttor än ä. men de kommer få färskfoder varge dag sen som protein. källa

Trollhund
0

Nu talar jag inte mot utan delar bara en erfarenhet och det är att ingen av mina damer har gillat kross, hade i en del vetekross i min bladningförr, tänte att det kunde vara roligt med mer tuggmostånd oc lite olika utseende på maten men det var Inte poppis. Låg alltid kvar i matskålen.

Anvariel
0

Spontant skulle jag säga på tok för mycket solrosfrön. Inget fel på solrosfrön i sig, men jag skulle ge mycket mindre av det - max 1 dl för den där blandningen, eller mindre än så. Annars låter det helt ok i mina öron. Jag brukar också blanda lite mellan olika former av de fyra sädesslagen. Jag har Axa som bas och sedan lägger jag till lite hirs, lite kross, lite dinkelflingor, etc. Man kan nog göra på väldigt många sätt tror jag. :)