Önskas låna: Hane till parning
Nu letar jag efter en hane till min Vissla. Jag har själv stor brist på hanar som lämpar sig för avel, och dom som gör det har inte åldern inne.
Vissla är en black ambk (med bläs) flicka född 1/6-2012. Hon är en aktiv flicka, men har också tid att ligga hos matte och mysa ett tag. Hon tar lätt till mysrys, knaster och ploppning. Hon kommer från Katoz V-kull.
Hanen hon söker ska vara en dumsnäll hane, helst blue eller bluebärare, rex, tecknad, men black funkar också, dumbo är ett plus och rubl fri är ett krav. Parningen kommer ske nu i vinter, men hittas inget nu får det bli i vår.
Vissla finns i Arboga, men jag tar mig lätt till närliggande städer.
Pris för låning eller en unge ur kullen kommer vi överens om. 
Har ingen nytagen bild… Men en bild från i somras 
// Lise
When nothing goes right, go left!
- Redigerat 2021-09-23 13:42 av zickan
Åh, jag har brorsan hemma, Virus! Vad lika de är (fast han bara har en pannfläck).
Himla synd att min Paris har avelsförbud, han är världens kramgoaste nalle med superbra häng och är en blue agouti (bärare på blått). Väldigt synd!
Håller tummarna att du hittar någon! (Ps. Tänkte att detta var ett lite roligare inlägg än en tass Ds.)
#1 Haha, har hennes syrra här också, hon har pannfläck och är rex, kanske dom är mer lika? 
// Lise
#2 Kanske! Men jag tycker att det är något bakom ögonen som gör dem lika :)
Har inga planer för Virus, inte än i varje fall. Han är lite för blyg för min smak. Kan ju kanske ändå vara bra nu när du har möjlighet att jag skriver ner hur brodern är för att ha mer koll på linjen? :)
#3 Absolut, du kan skicka meddelande till mig 
// Lise
Synd att du bor så långt bort! Annars hade jag haft en silver blue eubk hane att låna ut för parning..
hoppas du hittar den rätte åt Vissla! Själv är jag väldigt intresserad på hur hanen men främst ungarna ser ut och är
Hoppas också jag hittar den rätta för henne 
// Lise
Hon är jättefin. :-)
#7 Hon tackar 
// Lise
Puttar upp 
// Lise
Åh herregud vad fin hon är :). Hoppas du hittar någon dejt till henne.
#10 Hon tackar och jag håller med! Hon är en riktig snygging. 
// Lise
#12 Nämen det hade ju blivit hur gulligt som helst! 
// Lise
Puttar upp igen. 
Glömde skriva, såg jag nu, att hon har stamtavla.
// Lise