Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 10068 ggr
Allamej
0

Bilder på era råttburar #2

Detta är fortsättningen på denna tråd. Efter 300 inlägg med bilder i så blev den tung att ladda :)

Så här visar vi våra burar!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Falurven
0

Haha läste du min kommentar eller hade vi bara samma tanke? :D

Mvh Nathalie

Allamej
0

både ock :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gamla buren åt flickorna. Sålt till sussa08

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2

Flickornas nya bur under uppbyggnad

zickan
0

Grabbarnas bur.

zickan
0

Sedan kajsa som mestadels har vardagsrummet som sitt hus.

Elipowe
0

Min voljär de har i min skollägenhet.

Har en träbur hemma :)

sara1987
0

två små flick råttisar flyttar in efter jul. deras blivande hem.. dock inte färdig inredd. saknas hyllyr.. o andra tillbehör..

RatLover
0

här är mina 2 flickors bur, kommer förhoppningsvis få en furet tower i julklapp :)

Emma87
0

Såhär ser min bur ut numera, efter att mina tre råttflickor har flyttat in. Har bytt toalådan uppe till en som går att sätta fast och fixat lite nya rör, kartonger och saker att tugga på. Passade på att fota medan flickorna levde loppan i min säng ^^

zickan
0

ah just det.. Jag har en ferret tower som står på vinden. Ifall nån råttkull inte hittar hem eller hanarna blir fler än vad deras voljär får innehålla.
Har även en mellan fågelbur där det får finnas 4 råttor. Brukar använda den till djur jag tar hand om.
En till mellan fågelbur som används till karantän eller kullar.
En stor hamster/mus bur till kull.
en dubbel kaninbur som just nu ville och cotton har som parningsbur
3 lika dana kaninburar på 1m. bra att ha ifall att.

silverorm
1

Så bor våra, Flickor till vänster och Pojkar till höger!Skrattande

(inredningen varierar ju något, vissa äts upp o byts ut, vissa saker tillkommer, tex så har flickorna en "grävlåda" nu i botten där jag lägger godis i då o då.)

Otaku
0

Putt, putt! :P

Mvh Vinetta

Nicciz
2

Den större voljären, vet inte hutr min planering är för just nu bor det bara 3 hanar i den Skäms ska möblera om nästa städning Oskyldig

Nicciz
1

Den lite mindre. Med 8 honor och helt annorlunda inredd just nu

Nicciz
0

Den andra hongruppens bur 6 honor

Nicciz
0

Dem andra burarna har jag visst inga bilder på i datorn så dem får ni inte se nu Tungan ute

Otaku
0

Fina burar Nicciz! :D Gillar inredningen i #14 :P

Mvh Vinetta

Nicciz
0

#18 Tack.. fast den ser inte ut så nu Glad ska städa o fixa klart burarna o ta nya kort på alla tror jag. Ska ju lägga upp på hemsidan oxå. Ska nog jobba ihop honflockarna oxå tror jag så får dem flytta in i den stora.

Ladyinred
0

Zickan, kan du inte fixa bild på hela din monsterbur när den är inredd o fin?

Otaku
0

Wihoo! :D Ska ta bild på min bur när den kommer :D

Mvh Vinetta

zickan
1

#20.. haha.. jepps.
Tyvärr har ekonomin varit lite knaper så den är rätt tråkigt inredd just nu. Ska till bromma zoo marknad på lördag och se om jag inte kan fixa hem lite nytt. Slängt en hel del som varit ner kissat.

Så här ser den iaf ut ostädad och tråkigt inredd ;-)

zickan
1

Jag brukar oftast sitta med bärbara datorn på den bruna fd ikea pallen med datorn på svarta bordet.  Pallen ska inte stå på bordet. Men av någon anledning så har jag ställt den där. hum.

zickan
1

Översta delen

Sach
0

Min nya bur då

Bim
1

#22 kallar du det där taskigt inredd? :P Ojoj, då måst3e du lägga in en bild när det är otaskigt inredd! ;D

zickan
1

#26 haha.. jag har inte vågat lägga in någon bild. Tycker buren känns så tom och snål :-P
Jag tycker det saknas minst 5 till korgar. nått mer hyllplan eller hängmatta. Sedan är den föärsta metern på buren nästan helt tom om man inte räknar med det som hänger. Skulle vilja ha en klätter ställnning ståendes på golvet som enkelt kan tas ut så jag enklare kommer in.

Vi får se. Borde ta en tur till ikea snart.

linn-nanna
1

#27 Nu vet jag hur min råttbur ska se ut i mitt nya hus :) Tack för inspirationen! :)

Liingefors
0

Min bur Skrattande

linaajonsson
0

Min bur, en ferplast jenny..

Theres
0

Här är min =)

golf.ifokus.se

jessi_twini
0

#22 :O snacka om lyxbur!! :D

zickan
0

#23 det var det som var hela poängen med min flytt. Ge djuren mer än vad de hade innan :-D
Men den är lite tråkigt inredd. skulle vilja göra den lite roligare. Men har inte haft tid att handla. Ska se om jag iaf kan hitta nått kull på bromma i dag. Men vill hellst handla på ikea eller loppis.

linn-nanna
0

#33 Ja, men den behöver ju inte vara inredd så mycket mer när man har en sådan stor :) Men det är klart, det är ju kul att inreda burarna och se dem små liven springa och undersöka allt nytt :) Ja, nu har vi också flyttat till Fagersta till hus, så nu blir det massor med plats för nya djurburar :)

Molle08
0

Min jennybur

Molle08
0

Parakit bur.. med inredd hus och pinne och stege…

Molle08
0

Min 1 m höga ferplastbur..

Ska ha tänkt till grabbarna eller flickor.. har inte bestämt mig än just nu är tomt

Molle08
0

Sagas bur som jag döper till bebisburen. där alla tjejer som är på tillväxtstadiet bor där tills jag fixar med ev ferplastburen

mimmi76
0

min som ja gör ordning ofta:)…ska köpa en stor sen..som den på hornbach..

zickan
1

#34 jag tycker det alltid ska finnas massor av saker i buren. Speciellt när man har många. Egentligen tycker jag att alla ska ha en plats var att koppla av på. Men råttor gillar ju att vara med varandra.  men försöker ha så det finns minst ett par platser där de kan få vara ifred ifrån varandra när de vill.
Sedan ska de ju underhållas när inte jag är hemma.  De där ps fångst är sjukt kul. Har klippt små hål mellan varje våning, så de kan springa den sträckan. Älskar de där ps fångst. Funkar till allt utom tvättmaskinen :-/
Men köper mina för 10kr st så det är ju helt okej att slänga.

linn-nanna
0

#40 Ja, jag menade inte att dem inte ska ha några leksaker. Tyckte bara att det fanns en hel del bra saker i din bur :)

Ja, dem har jag tänkt köpa flera gånger. Men buren jag har nu till tjejerna är inte tillräckligt bred, känns som att bara den får plats då. Och till hanarna har jag satt ihop fler burar så där får den inte heller plats…. Men som sagt, i sommar blir det något liknade projekt till mina råttor som du har :) Då får det plats en massa grejer, då ska jag shoppa på Ikea hela dagarna :p

zickan
1

#41 vill med shoppa på ikea. Men brännt 2500 på djuren i dag som mestadels ändå bara varit mat. Blanda eget är inte alltid billigt. Sedan lagad mat till det suuck.
Blev inge bur inredning i dag. Men bromma zoo hade äntligen stora säckar med alspån hemma :-D.
Ska bli så skönt att slippa toalettes papperslukten.

linn-nanna
0

#42 Ja, dem är inte billiga i drift dem små djuren, men dem är värda varenda öre! :) Jag vill också åka till Bromma zoo, har aldrig varit där…

Otaku
0

Towern kom i onsdags :D Men jag var lite efter med att ta ett foto :P

Jag fotade bara överdelen, eftersom att jag bara har inredning i den. Tänkte att dem först får vara i den översta delen, och sen när dem blivit lite äldre och om jag kanske köper en till råta ska jag använda hela buren :)

Det kanske ser lite tomt ut, men det gör konstigt nog det på bild :P

Mvh Vinetta

mimmi76
0

nya buren:)

[daniel85]
0

här bor våra pojkar =D

CamillaS
0

här bor mina 5 tjejer. :)

EmelieS
0

Här ska mina små filurer flytta in (:

EmelieS
0

Givetvis utan springhjul. Och ska ju sätta in grejjer :)

piaca
1

Ny bild på min bur:

MinLillaHamsterJill
0

#50 Har du pappegojsaker därinne? Jag har funderat på att köpa det :P

piaca
0

#51 nej det har jag inte.. inte vad jag vet iaf.. Det är bland annat hundleksak (den stora "knuten") och lite blandade grejer.. Plastlådor, ikea grejer mm

MinLillaHamsterJill
0

Okej, men jag har sett en liknande stege till pappegojor x)

Bim
0

Putt… :)

allobosia
0

#22 OJ :O Det där är vad man kan kalla lyx!

Jossangizmo
0

Jag tycker detta är en lyxig stor bur för mina 3 månaders råttor. Men det saknas lite leksaker.

Elipowe
0

#56 Du behöver inte ha så många leksaker, bättre du ger dem mer sovplatser. Just nu har dem bara hyllplan eller botten att sova på. Ge dem en goshylla med filt eller en hängmatta. Ett hus?

Saltstenen kan du ta bort, den behövs inte :)!

idaleck
0

Nystädad bur!

Lancia
0

Min, för tillfället, supertråkigt inredda bur. Har fått flytta över lite grejer till Björns sjukbur så det är väldigt tomt och tråkigt just nu. :/

Jossangizmo
0

#57 tack för tipsen Glad Jag ska nog ta bort saltstenen som du sa för de får nog tillräkligt med salt i sig när de slickar på mina fingrar.Skrattande När jag har fixat med buren kan jag skicka in en till bild och se vad du tycker. Jag är nybörgare med råttor så jag kan inte så myket men jag har precis läst urt en råttbok.

Gabb
4

Nu har jag spenderat en bra stund på att storstäda råttornas bur. Köpte en del nya saker till den igår på IKEA så det blev väldigt färgglatt i buren nu. Råttorna röjer runt i buren och har jättekul i alla fall Wink

(Större bilder finns här)

Det här köpte jag:

Såhär fint blev det:

linn-nanna
0

#61 Vilken otroligt fin bur! :)

Gabb
0

#62 Tack :)

Bim
0

#61 vad är det för bur? vart har su köpr den?! :D

nonisaga
0

#61 gud vilken fin bur!

P0okerface
0

Säger som alla andra. #61 Vilken underbar fin bur!

Kottikott
0

#61 Det var en rikigt fin bur. En sån skulle man ju inte säga nej till =)

jessi_twini
0

#61 Men guud vilken snygg bur du har! :D

Gabb
0

Haha, tack allihopa! Buren är köpt för 400:- på tradera ;) One of a kind skulle jag tro :P

Kottikott
0

#69 Är det en bur som är hemmabyggd av den du köpte den av?  jag kanske ska försöka mej på och bygga en snygg bur =)

Gabb
0

#70 Jag vet faktiskt inte, men skulle kunna tro att den är hemmagjord. Skulle helt klart gå att bygga själv om man hade lite kunskap om det.

OompaLoompa
0

Min bur till min två råttor.Köpte den idag, därför ser den inte så rolig ut med inredningen Obestämd men råttorna har jätte roligt ändå.

Ladyinred
1

Här är min ena vägg i vardagsrummet…

Ladyinred
0

Mitt hemmagjorda burskåp. Just nu bor det honor och några ungar där.

Ladyinred
0

Här bor hanarna. Jag brukar byta så de får turas omm i de olika burarna. För stunden tråkig inredning då de är nystädade.

Ladyinred
0

Här bor min gp råtta…

awkward
3

Min, som det snart ska flytta in 2 tjejer i ;)

awkward
0
antidote
0

Riktigt snyggt byggt måste jag säga

[Mara-Bell]
0

Min nystädade bur med nya saker som är köpta på G-kås. I buren bor 3 honråttor.

[oboybabe]
0

Längst ner ligger ett nergrävt reptilhus men fick aldrig mnågon bra bild på det :P

Fågelbaden kom till anvädning med :P 1- toalett :P 2-Balkong där dom sover :P

isabella93
0

Här bor mina 4 honor

Engagera
0

Nicciz! Vart har du köpt dina maffiga burar? :)

thildatessie
0

#76 gp råtta?

alla har jättefina! när/om jag ska skaffa råttor så vill ja ha en svart bur. passar mest till inredningen i rummet ;)

[oboybabe]
0

Ja gör inte min tabbe och skaffa obehandlat galler… :/ Ser hemskt ut och går knappt att göra något åt det.. Ojojoj vad jag har skrubbat med svinto utan någon förbättring…

thildatessie
0

Förvånad

MangoMelon
0

#85 åh ja, i know the feeling.. Jag har en Lagos med obehandlat galler och fy f*n så jobbig den är! Varje gång det är städning får jag bara lust att slänga ut den, långt härifrån! Riktigt snuskig är den, man skrubbar och skrubbar och inget bättre blir den!

Dessutom så suger den in allt kiss, och när man sen blöter den med hett vatten luktar det verkligen apa. När den väl är rengjord efter en timme med svinto så får den ett kalklager över hela gallret. Nej fy! Aldrig mer obehandlat galler!

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

thildatessie
0

#87 okej, man alltså det är när det är typ silvrigt galler va? utan färg och så

Engagera
1

Idag kom den nya buren! Riktigt maffig måste jag säga sjävl haha!

Inrett jättelite med de saker som fanns i den gamla buren. Sen kommer hyllor så de kan komma högt upp och diverse hängmattor/skyddsnät hehe!

[oboybabe]
0

#87 Ja du grannarna har fått höra mina vredesutbrott över detta galler så ALDRIG mer obehandlat galler. Men nu ska man ju köpa en ny bur har ju 2 som jag har byggt ihop men tar sån himla plats så ska köpa en som är smalare men mkt högre =)

[oboybabe]
0

#87 Ja du grannarna har fått höra mina vredesutbrott över detta galler så ALDRIG mer obehandlat galler. Men nu ska man ju köpa en ny bur har ju 2 som jag har byggt ihop men tar sån himla plats så ska köpa en som är smalare men mkt högre =)

thildatessie
0

#89 vart har du köpt den buren då?

Engagera
0

Här finns buren! :) Jag var nervös när jag fick den för den hade fått lite småbucklor under transporten. Och när jag satte ihop sidorna var den ranglig som fan! Men när diverse skador vart tillbaks-bända med en tång<3 och allt var på plats - vart den både stadig och snygg!

Så jag rekommenderar delvis denna leverantör ;D

Engagera
0

Här är buren, färdiginredd och rengjord :P

Maja och Luna verkar trivas med den nya inredningen >

rattnroll
0

[IMG]http://i40.tinypic.com/2z9bf51.jpg[/IMG]

Ny bur, provisoriskt inredd och inte direkt klar, men råttorna ville så gärna visa den här Skrattande

CamillaS
0

*putt på denna tråd*  ^^,
Vad har ni för burar idag?

sofiesandstrom
0

Mina grabbars bur.. Dom var 3, men är nu tyvärr bara 2..

Har två plan, en stege, ett hus, två rör, en hängmatta, en "balkong", en kartonggunga, rep m.m.. :)

mina småttingar trivs jättebra. men ingenting går upp mot att springa fritt i sovrummet, och i husse och mattes stora säng :)

[Mara-Bell]
0

Måste ju uppdatera bilden på mina honors bur då dom haft en dubbelt så stor sen tidigare ett tag nu.

Var även på ikea i dag och köpte ett par "lådhyllor" :)

Kan ju tillägga att i buren bor två vuxna råttor och en unge för tillfället.

EmmaWq
0

Vilka otroligt fina burar ni har allihopa! :-D Det här är buren som mina tre killar bor i mestadels av tiden hemma hos mamsen ^^

EmmaWq
0

..och den här bor mina killar i varannan helg hemma hos pappsen (tyvärr inte så roligt inredd än)

Dramatik
0

#99 Men åh! Vilken härlig ide att hänga upp en hel t-shirt! Att man inte tänkt på det, råttorna måste ju tycka det är döskoj att springa runt där inne:)

EmmaWq
1

#101 Haha jo! :P Kom att tänka på det, då jag inte har något gallertak, så jag kan inte riktigt hänga upp typ tygrör om de inte är jättelånga… Mina grabbar brukar ligga både ovanpå och inne i den :-) Blev lite stolt över mig själv med den idén måste jag säga .P

[oboybabe]
0

=)

Starkko
2

Ska köpa två stycken garderober imorgonbitti, för att skaffa råtta för första gången. Velat ha dem så länge, ska bli jättekul. Läser djurvård och har ett par riktiga godingar i skolan :)

Tanken är ju iallafall att byta ut dörrarna till nät, lacka o spackla o greja såklart. Bygga hyllor/inredning m stegar o allt vad det är. Antingen blir det en eller så kör vi en genomgång mellan de två. Ska "bara" ha två stycken råttisar men kan ju aldrig bli för stor anser jag! :)

/Starkk0

[nadvard]
0

#104 Jag vill följa ditt bygge!Skrattande

isabella93
1

Det var längesedan jag postade här, nu har jag bara hanar, och de bor i en Furet Tower:

Starkko
0

Inte riktigt med på allt här än då jag är ny, men skriver #105 så kanske du ser nadvard! :)

Kan slänga upp en bild nu på den klar, har några när det är lite gjort men kunde ha fotat lite mer som var tanken. Men var ju endel arbete och tänka om originalidéer så man var lite trött haha!

Vi blev iallafall supernöjda med resultatet, de kan inte nådigt klaga på brist på utrymme haha! :) Detta är just nu, det tog oss 3dagar att bygga och det blev jättesnyggt. Det ska även in mer stora grenar för klorna, diverse olika inredning mm. Har två rätt rädda grabbar som inte verkar ha haft så bra ägare, så de har sannerligen hittat rätt nu! :)

/Starkk0

Kalli
1
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.