Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 431 ggr
Juliastrom
0

Krutkrukan Mörker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan mina fina vänner :D

Jag har en liten fråga om hur jag ska få min tös Mörker mer polare med mej? =) Hon har alldeles för mycket energi för att mysa runt i min tröjja, det ska klättras ut, springa bort och gömma sej och bara göra bus, hur ska jag gå till väga? ^^

Dix min lilla mysfia traskar gärna runt i tröjjan och tar en lite powernap i ärmen ibland så hon ät ju mer van vid mej än vad storflickan är :P

Några tips? =)

Ni får även en bild på min lilla Dix =)

Lancia
0

Myror i brallan är lite vad man får på köpet när man skaffar sig honor. Jag vet inte många damer alls som är speciellt gosiga faktiskt. Allt skall undersökas precis hela tiden. ;)

darkness
0

Mörker är nog bara en speedad råtta som inte har tid för mys ^^ har själv haft såna och det går knappt att hålla i dem innan de vill iväg på äventyr :P

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Varghund88
0

Jag får medge att det finns några släktingar som har det här draget *ler lite* Morbror tog rätt lång tid innan han började lugna ner sig och bli mer "hanig", även pappa var rätt speedad som ung men det gick över när han kom över tonåren.

Hon är ju bara fem månader och verkar ju ha blivit en av de i kullen med mest energi. En av syrrorna här hemma är också rätt aktiv av sig och behöver mycket aktivering…

Kanske testa att klickerträna henne? Då blir hon ju aktiverad och ni har kul ihop och bygger upp tillit och kontakt. (:

Lancia
0

Haha ja om honan dessutom har fart i generna så blir gos nog inte något du kan räkna med. ;) Men man kan ju som sagt ha mycket annat roligt ihop också! Klickerträna är superbra!

Juliastrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla =) Tänkte mest på om hon ens vet vem jag är när hon knappt är "på" mej xD Hehe, det funkar för henne i några minuter, sen är det bara spring. Och harig och rädd som jag är så får jag ju hjärtattack när hon springer runt inne i badrummet och hoppar och flyger och har sej, hon har ju ramlat ett x-antal gånger men fortästter ändå att söka sej till höga och bra klätterställen ;) Busfian min!

Varghund88
1

Hennes pappa är den enda råtta jag haft som faktiskt sprungit rakt ut för en bordskant. >.> Som en lämmel…

Han var dock väldigt ung och gjorde det bara en gång. XDXD Men ändå

Juliastrom
0

Haha, hon klättrar på handdukar som glider ner, på väggar och glider ner, på toastolar, mej osv. xD

Hallonblad
0

Vackra lilla Mörker. :) Kul att få se bilder.

Ena systern är som sagt också mycket aktiveringskrävande, och jag funderar ibland på om jag inte borde klickerträna henne också - mer Varghunds stil egentligen, men tror det kanske kan lugna henne en aning. Om du börjar hitta på något med Mörker så säg gärna till. Kanske är något som skulle kunna funka på PEOW! också. ;P

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Juliastrom
0

Hihi, ja, jag får helt enkelt fundera ut något :) Har liksom inte ett sånt bra tålamod när det gäller träning och dylikt så vi får väll se hur det går ;)