Vikt på råttor?
Jag har ännu en fråga ^^ (Tack gode gud att Rif finns). Hur mycket bör en tre månders och en fem månaders tjej ligga på i vikt? =) Tänkte prova och väga dem om dem har ron att stå still på den lilla vågen, hehe.
svårt att säga då de växer olika fort och kan variera ganska mkt i storlek även som vuxna. Råttan ska inte vara kantig i höften eller vid skulderbladen men ska ändå se smäcker ut. åtminstonde 300 gram för 3 månader skulle jag säga men jag kanske tar i då jag har hanar. Att gå på synen är som sagt de man får gå på =)
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
okej, tack :D
Mina 3 månaders honor har vägt omkring 220-250g. Och en hona 5 mån brukar väl ligga på omkring 250 och uppåt. Dock så måste man ju ta hänsyn till att alla är individer och har olika kroppstyper. Det finns 5 mån honor som ligger på över 400g utan att vara överviktiga… Så det beror ju helt på råttan. Sedan verkar (enligt min erfarenhet) honor vara segare på att utvecklas än vad hanar är. Även detta är individuellt. Att tillägga så har många av mina råttor en ganska smäcker och smidig kropp istället för päronformad, vilket också har betydelse.
Jisses så enkelt det var ^^ Satt still båda två, såå duktiga =)
Lilla Dix på 3 månader väger 200g
Och Mörker på 5 månader väger 300g
Såg inte så exakt men det var plus iaf :)