Kalla fakta
Nu har jag komponerat ihop ett mejl och skickat till Kalla Fakta, där jag inleder med smicker för reportaget om djurparkerna, och sedan föreslår att de följer upp med att granska hur djuraffärerna runt om i landet håller sina djur, nu när folk ändå har ögonen uppe lite. Tog råttor som exempel, och berättade hur man nästan dagligen läser trådar om folk som kommer hem med sjuka, dräktiga djur och råttor som är fulla av ohyra. Berättade även väldigt kort om grossistavel. Tror kanske knappast att de gör något av det, men man kan ju hålla tummarna.
Bra gjort!!!
Med vänlig hälsning, Maria
Ja det var verkligen bra gjort. Kanske fler människor öppnar sina ögon då.
Folk har inte mer än rätt att få veta sanningen.

Bra gjort! Skulle du få svar så finns jag här som vittne gällande grossistaveln. Haft praktik på en av sveriges två största grossistanläggningar för smådjur. Kan även ordna fram fler vittnen på den punkten. Och garanterat många här på RiF som har sina berättelser om dräktiga djuraffärsdjur..
Riktigt bra gjort! Det är på tiden att folk får upp ögonen nu för hur hemskt djur faktiskt har det.
Det kan behövas tas upp i dagsljus , enda vägen till förbättring.
Tack! Ja, jag tänkte faktiskt, IFALL ifall de skulle höra av sig, bl a länka till tråden om djuraffärer här, och ev kolla om någon ville ställa upp och berätta. Jag berättade även om vår Arkenbutik här i stan som bl a jag och fler anmälde, vilket faktiskt resulterade i ett oanmält besök, och de fick, tror jag 16 anmärkningar om djurhållningen och hot om djurförbud.