Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 517 ggr
ratmamman
0

hemmabygge-hyllplan

Hej! Jag tröttnade på att leta efter rektangulära hyllplan (suck) så jag borrade hål i en plastbricka jag hade hemma och satte upp den med s k strips, kabelbindare typ. Undrar om det håller eller gnager de sönder det? För om de gör det åker hyllan ner…!Förvånad Det vore inte bra…nån som har nåt annat tips på hyllplan? De där stora trekantiga tar ju sån plats…

ratmamman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild…

Ninja
0

Det kan ju bli avgnagt. Mina buntband (som jag kallar det) blir avgnagda om de sitter för länge, men bara nåt i taget så man hinner upptäcka det i tid.
Annars har jag börjat köra med ståltråd, men då får man vara noga med att korta av ändarna på utsidan ordentligt och tejpa runt lite med exempelvis eltejp för att det inte ska vara vasst där.

Verra
0

Jag använder ståltråd.. det känns säkrare :P

jess13
0

finns ju hyllplan att köpa i vissa zoo affärer som är fyrkantiga, är fop som tillverkar dem. men även de är ju ganska stora om du vill ha små,

ratmamman
0

Tack för svaren! Jag testar ståltråd nästa gång! Om de börjar gnaga…#4:Zooaffärerna i min närhet verkar inte kunna ta hem såna hyllplan…tyvärr..Kanske hittar nån bra zooaffär under semestern? (familjen är dock liiite trött på att jag alltid ska in i zooaffärerna…heheRäcka ut tungan)

Allamej
0

Jag säger bara en sak…. ebay.co.uk

Kolla in chincillatillbehören. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ratmamman
0

Ebay..Wow! Där fanns det grejer!! Att jag inte tänkt på det, har ju beställt från Ebay inna! Tack för tipset!!

Skrattande

Grodan
0

jag brukade köra med s-krokar när jag hängde upp saker i gallerburar..

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ratmamman
0

#8: Smart! Det är så bra med lite tips, den här sidan är ju underbar! Skrattande