Fångarna på fortet?
Tänkte bara höra vad ni tycker om fångarna på fortet. Dom har haft råttor där lite här och var i cellarna.
Jag därimot tycker det såg tufft ut för en liten stackare som var i ett rum där det typ skakade/guppade som i en båt på en sjö. Råttan satt uppe vid taket i en gullig korg och satt där och tittade fasten den gungade riktigt hårt.
Så vad tycker ni? :)
Vet inte ang just det du pratar om men jag tycker det är idioti och förstår inte hur dom ens får ha djur under sådanna omständigheter, i ett sånt program! Sist ja kollade mer eller mindre slängdes bla Tarantellor omkring :(
#1 Näe det jag såg var i något nytt avsnitt. Men som sagt, det ser inte så trevligt ut när djuren riskerar att bli kliven på, tappad eller liknande :/
Kan man inte anmäla så att dem slutar ha djur med i programmet?
I can't drown my demons, they know how to swim.
Jag såg detta "avsnitt" #0 och jag såg att den sedan trillade ner (och det var ju rätt högt upp den satt!!). Jag blev riktigt rörd! #3 Kan man anmäla detta så kommer jag göra det!
Med vänlig hälsning, Maria
Sök lite så ser du att fångarna på fortet har diskuterats en del här på forumet. Folk är inte så glada i deras djurhantering direkt. Men som jag förstått det så gäller inte sveriges djurlagar på fortet eftersom det inte ligger i sverige?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tror inte det, är ju inspelat i Frankrike. De kanske t.o.m. har andra regler där för djurhållning :/
Jag tror att oavsett land så är det produktionsbolaget som är ansvariga för inspelningen. Alltså är det ett svenskt produktionsföretag så går inspelningrn under svensk lagstandard. Jag Tror det är så men det är ju värt att kolla upp.
Såg också det avsnittet med råttan i den lilla korgen. Jag ville bara springa igenom tv:n och stoppa den innanför tröjan…
Jag såg också de avsnittet….:(
Ae jag blir bara upprörd. Tycker att det är så dumt när djur används i underhållningssyfte på det sättet. Sitter och irriterar mig när råttor, grodor, spindlar eller skorpioner kommer in i bilden.. Iiiinte bra.
Ja, många hade samma tycke som jag när jag såg stackaren uppe i korgen :/