Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1480 ggr
[kalelo]
1

hittad råtta på blocket

Såg denna annons på blocket om en upphittad råtta, någon som kan göra något? för jag har inte möjligheten i dagsläget ö h t:

http://www.blocket.se/blekinge/Tam_ratta_43222866.htm?ca=22&w=1

Tam råtta

Pris:20:-

Typ: Gnagare & Kaniner

Karlshamn: Visa var

Den kom hoppandes på vår gräsmatta på Odlingsvägen i Asarum i fre. kväll.
Är det någon som blivit av med denna söta krabat.
Den är tam och lugn. Äter och dricker.
Bor just nu i vårt förråd.
Vi kan inte ta hand om den länge så om inte ägaren hör av sig eller någon annan som vill ha den så måste jag släppa ut den.

O.B.S du som vill ha den till ormmat hör inte av dig.

Den som vill ha den om inte ägaren hör av sig får betala annonsen och visa att den kan ta hand om den. Den ska till ett bra hem eller så släpper jag hellre ut den i det fria Mejla eller ring  michael olsson, 070-48 31 294

Kalli
0

Är det en hona och det går att ordna någon slags transport till Gbg får den bo här. Men viktigast är väl att den tas om hand om någon så den inte släpps ut till en säker död.

Ratzo
0

Det kanske är en tam vildråtta? Oskyldig

I can't drown my demons, they know how to swim.

antidote
0

#2 nej den har ju dumbo öron och det finns inte i det vilda

mieeow
1

men oj! är det en hane eller hona?

Usch, kontakta råtthjälpen? Stackars råtta!

vill bara ta hand om den nu :(

[nadvard]
0

NemenFörvånad stackars lilla råtta! Den där annonsen skär i hjärtat!
Den hade kunnat få bo hos mig! Om det är en hane.

Ratzo
0

#3 Jaha Glad

I can't drown my demons, they know how to swim.

Varga
0

Någon som hört av sig till säljaren? Vore bra om någon som bor relativt nära hörde av sig och frågade om kön, transportmöjligheter osv i alla fall, så att passande hem kan hittas smidigt :) Ser ut som en hona rent spontant. Jag hade lätt tagit henne om det inte varit så långt ned i landet, jag bor i Stockholm…

123fyra
4

har skickat ett mail och frågat om det är en hona eller hane nu. någon annan kanske också har gjort det men :)

ceccie
0

Det skulle vara grymt om den blev utsläppt igen

m0chicakez
0

Jag bor rätt nära Karlshamn. Hade gärna tagit hand om den, men min pappa hatar råttor :c

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Kalli
4

Det är troligtvis en hona enligt upphittaren och h*n har redan fått massor med mail av folk med tips och ideer så om man inte har möjlighet att ta hand om råttan tror jag det är bäst att man tar det lite lungt med sånt. Tror han fått den information h*n behöver nu hoppas vi bara att någon har möjlighet att ge rådisen ett hem.

Aztrya
0

Hur långt från Göteborg ligger Karlshamn?

Kalli
0

#12: Ungefär 30 mil enkel väg.

Aztrya
0

AJ då. :/
Annars hade jag kunnat ge henne ett nytt hem. :(

AnnaRamnemark
0

Hoppas den lille vännen får ett hem snart. H*n ser kallt och smutsig ut, stackarn, lite mager oxå eller är de bara jag som tycker de?

deeremf
5

Skickade majl till henne, är det en hona kan det hända jag sätter mig på tåget på lördag och hämtar hem henne till mig och hennes nya systrar. :)

Kalli
2

#16: Tänk bara på att den antagligen behöver tas till en veterinär och/eller få behandling för diverse ohyra och liknande. Samt att du håller den i karantän. Det kan vara att den bara är blöt men den ser inte helt kry ut.

deeremf
3

#17, ja har tänkt på det, den kommer att få bo i mina flickors gamla bur till den är frisk och god, samt att veten har gått igenom den, svårt att veta hur länge den lille har bott ute och vilka sjukdomar den kan ha pådragit sig.

Efter att ha läst igenom hela den andra grejen om utsläpta råttor har man ju fått en ganska bra överblick på hur illa det kan vara.

Men tack för tipset. :)

Kalli
0

Det är sant. Lycka till. :)

mikeiko
3

#16 Härligt att höra att hen får ett hem! Återkom gärna med info hur det går för den lilla stackaren.

deeremf
13

Goda nyheter, hon har fått ett hem, inte hos mig men hos en veterinärstudent som ska ta hand om henne.

Så det kommer nog bli bra. :)

AnnaRamnemark
0

Underbart att höra :)

[nadvard]
5

Råttan borde få heta Lucky Glad

ceccie
0

Skönt att allt löste sig för sötnosen