Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 593 ggr
iluvkottar
0

Hjälp mig snälla

Hej

Kan någon hjälpa mig att komma på bra andledningar till att jag inte behöver ja rått buren i mitt rum?

Jag har kommit på att folk kommer ju va där jag tänkte ha den mer, så råttorna får mer stimulans. Mina kompisar behöver ju inte burarna i deras rum! Och jag tror att mina föräldrar tor att buren kommer vara ful och stökig men jag tänkte ha fleece så inget spån kommer ju komma utanför. Och man kan ju faktiskt gör buren ganska snygg!

Sen kom jag på att så mycket rum som buren tar upp får mina föräldrar använda i mitt rum.

Men jag behöver fler andledningar snälla hjälp!

Tack i förväg/ Ellen

iluvkottar
0

Ingen:(

hus-musen
0

Det är middagstid nu, så det kan hända att folk inte hinner svara på de 15 minuter som gått sen du postade inlägget.. Så lugna dig lite.

Förstår inte riktigt problemet faktiskt, de är ju bara att ta ut råttorna? De behöver ju inte sitta i bur, och det är bra för dem om de får lugn och ro ibland oxå och inte är med i värsta stojet.

Qui dormit, non peccat

iluvkottar
0

Jag vill inte ha buren i mitt rum för jag är rädd att jag inte kan sova så jag behöver andledningar som kan övertyga mina föräldrar att jag inte måste ha den i mitt rum

Ratzo
1

#3  säg att du inte kommer kunna sova då, men jag tror inte att det kommer vara nåt problem egentligen. hamstrar låter mycket mer än råttor.

I can't drown my demons, they know how to swim.

tove.mcgrath
0

Som Ratzo sa låter hamstrar mycket mer. Låt rådisarna springa av sig ordentligt i 1-3 timmar innan du går och lägger dig så kommer de med vara trötta sen :) om inte så kommer du vänja dig vid ljudet efter ett tag :) själv har jag svårt att sova utan dem på mitt rum ^^ så mysigt att vakna till 4 små rådis ögon som säger "Godmorgon! får vi komma ut och leka?"

loular
4

Jag anser nog att du får ha buren i ditt rum. Antar att det är du som vill skaffa råttor - inte dina föräldrar. :) Lite får man tyvärr stå ut med. Det handlar ju säkert inte bara om hur buren ser ut.. Den börjar lukta efter ett tag. Nu säger jag inte att du inte kommer städa, men jag städar mina honors bur var tredje dag och den kan lukta ändå :) Jag som förälder skulle inte vilja ha min dotters luktande hobby mitt i vardagsrummet. (om jag inte var intresserad själv vill säga) Ett annat perspektiv bara :)

iluvkottar
1

Mina föräldrar är helt okej med att jag skaffar råttor det vill bara inte ha buren i vardags rummet för nu har vi sen super duper duper stor hamster bur(lika stor som en större rått bur) Och den är jätte stökig för det är min lillasysters hamster. Men jag vet att jag kommer hålla snyggt. MM det kanske luktar. Jag är bara rädd att jag kommer ligga där och lyssdna på alla ljud och bli stressad:) För nu när jag ska sova så måste det vara nästan helt tyst:(

MEN jag kom på en bar grej! Jag kanske kan prova att ha min lilla systers hamster i mitt rum ett tag och se om jag blir van! JAAA det ska jag prova!:)

Tack för alla svar:P

Huldan
1

Köp en tyst(are) vattenflaska. Tror det finns en som heter drinky :) och se till att inte ha massa skramlande saker i buren på natten.

iluvkottar
0

Okej

Så ni tycker att hamstsrar låter mer än råttor?

hus-musen
0

Nej, råttor låter mer än hamstrar. De är större, dricker längre, busar lite vildare och har gallerburar, prasslar gärna med papper och boar och har sig. Men sen beror det ju på hur många råttor/hamstrar man har.

Qui dormit, non peccat

Tetitu
1

Att aktivera råttorna ordentligt varje eftermiddag/kväll så att de är trötta och på så sätt "lär sig" att sova på nätterna och att ha en tyst vattenflaska kan hjälpa, men råttorna kan också vara riktigt busiga nattetid oavsett. Men du kan ju ha råttorna i ditt rum på dagtid och bära ut buren på natten, det gjorde vi med mina hamstrar när jag var liten (dock hade jag mina råttor i mitt rum ^^ men jag tycker själv att det är mysigt!).

hus-musen
4

Skaffa öronproppar :)

Qui dormit, non peccat

[Ratass]
1

varför inte använda vattenSKÅL istället då, låter ju inget alls. Du kan ju faktiskt prova att ha dina råttor i ditt rum och se hur det går, somnar gör man alltid tillslut när man är tillräckligt trött och även de tar sina pauser där man hinner somna :P Själv tycker jag bara det är mysigt att få höra dem grejja innan man somnar. Bar å se til latt det inte ligger enmassatidningspapper eller anna som är jättekul att riva med.