Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 825 ggr
[Ratass]
4

Insamling för de Utsläppta Råttorna!

INSAMLINGEN ÄR STARTAD!

Hejsan!

Jag tänker starta denna tråd med att länka till föregående tråd som handlade om ett gäng utsläppta tamråttor. Vi har arbetat otroligt mycket med att fånga in dem och de måste nu bli behandlade med en mängd olika mediciner.

Vi har dessutom snart 5 kullar som säkerligen blir sammanlagt ca 40 bebisar som behöver ert stöd.

Tänk på att bara en ynka liten tia gör stordåd då det ger en burk barnmat til exempel!

Läs allt om det, och lite till Här!

http://rattor.ifokus.se/discussions/505ca8c8d4ebea2b1600f345-utslappta-rattor?discussions-3

Nu är planen att starta en frivillig insamling till de som ställt upp att vara jourhem. Ni, som vill, är välkomna att sätta över valfri slant till kontonummret nedan - som enbart kommer gå till vård och omsorg av de infångade råttorna och deras avkomma.

Det enda jag vill att ni gör är att namnge er insättning med ERT namn (eller valfritt som anges i mallen), och sedan skriva ut det här enligt denna mall:

Överfört vilket datum: ert svar

Från banknanm (ex. swedbank): ert svar

Namn på insättningen: ert svar

Lägg sedan denna mall, med ifyllda svar, i kommentarsfältet (alternativt PM). Detta för att jag ska kunna bekräfta att era pengar har kommit in - så inget blir tokigt!

Ni behöver inte skriva ut summan på insättningen, och den kommer aldrig meddelas av mig heller. Allt för att alla ska skänka en frivillig peng - utan press.

KONTOUPPGIFTER

Clearingnummer: 8424-4

Kontonummer: 914 235 645-1

Bank: Swedbank

Mitt namn: Martina Lagström

Glöm nu inte att namnge er insättning och sedan fylla i mallen i kommentarsfältet.

KRAM PÅ ER ALLA!

[Ratass]
0

Just nu så är det 18 Vuxna rådisar och 44 Bebisar som behöver hjälp och en kull till är på G :)

[Taxie]
0

Synd att jag har ungdomskonto och kan inte föra över pengar till andra konton. Lite surt :(

Annars hade jag ställt upp med någon slant!

Lamina
3

Finns det några uppgifter om hur mycket som har samlats in?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fridborg
1

Eller kanske en fb-grupp där man kan följa insamlingen?

[Ratass]
0

#4 det finsn redan en fb grupp. Länken funkar inte längre i den adnra tråden då vi beslöt oss för att hålla den hemlig för fel personer.

Vill ni följa med i FB så får ni adda mig, Lowa Malmström, så lägger jag till er i gruppen.

Jag har inte uppgifterna till hur mycket som finns nu, det är Banditqueen.

[pepparkatt]1
1

Vem pratar man med ang bebisarna? Kommer dom vara friska?

[Ratass]
0

#6 de komemr vara friska då de lämnar oss för adoption. Det som de vuxna hade var löss och en aning skabb så även småttingarna kommer medecineras innan de flyttar.

Anvariel
0

#7 Men bara löss och skabb? Inga andra otäckheter (som länsstyrelsen var rädd för)? De har veterinärbesiktats förstår jag. BRA! Löss och skabb är ju lättbehandlat, tack och lov. Mer Stronghold åt folket. ;)

[nadvard]
0

Jag överförde precis en slant!Glad

Överfört vilket datum: 2012-10-04

Från banknanm Nordea

Namn på insättningen: Nadine

Skulle vara kul att veta hur mycket ni fått in?

[Ratass]
0

#9 tack så mycket! ^^ Det komerm fram på måndag kan ja tänka mig på hur mycket som kommit in. Vi har bytt ägare av kontot så vi slapp krångel med kvitton hit och dit så alla summor lär synas på Banditqueens bank på måndag!

[Ratass]
7

Kopierade från FB.

Insamlingen har i dags läget fått in; 2350:- Och det har hjälpt något otroligt då jag redan inhandlat stronghold, vattenflaskor, matskålar, mat och kommer även bli mer mat som jag kommer få in ^_^

Fridborg
0

#11 Underbart! Jag skickar också en slant när jag fått pengar :)

[nadvard]
0

Så bra!!Skrattande

[nadvard]
0

Har min överförning kommit :)?

Frosstis
0

Vad roligt att det kommit in så mycket pengar! Jag har bara ett maestro så jag kan inte skänka.. :(