Vita magar :)
Undrar hur vanligt det är bland uppfödare att ha ambk och eubk?
Dom är ju sååå söta med sina vita små magar :)
Eubk är nog en av dom vanligaste teckningar som finns, om inte den vanligaste. Ambk är lite mer ovanligt däremot. Tyvärr så är bra tecknade av båda sorterna inte särskilt vanligt.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Är inte Hooded den vanligaste? :O
Vet inte, men jag skulle gissa på att eubk är vanligast. Iaf bland uppfödarråttor.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Kryllar av eubk, tror den är vanligast faktiskt.. Sen att det inte är så många bra eubks är väl en annan sak.
Ambk är det inte lika många som har, men det dyker upp i omgångar.
Qui dormit, non peccat
Ooo, låter ju toppen det :)
hur såg ambk ut igen?
Jag kommer få eubk och ambk i vinter förhoppningsvis 
// Lise
When nothing goes right, go left!

så ambk handlar alltså inte om magar? utan att de ser ut som roans men inte är det? :P
Om jag inte missuppfattat så är ambk vita på magen också, men dom har vitt som går längre upp på resten av kroppen än eubk?
Ja, ambk ska ha vitt på maken och lite upp på sidorna. Ibland kan det vara svårt att skilja på ambk och husky roan (fast husky bleks ju med tiden.
)
//Lamina
#9 Helt rätt.
#10 Tvärtom, ambk är vitare på magen än eubk 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#12 Det var så jag menade, uttryckte mig nog bara lite tokigt :)
#7 Bor ju inte jättenära (göteborg), men kan vara värt att hålla koll på ändå :)