Dosering baytril
Tycker jag skriver inlägg varje dag, men så är det ibland :P
Nu undrar jag över hur jag ska få i min pixel baytril.
Doseringen jag har fått är 1mg 2ggr/dag. 1 tablett är på 15mg.
Det jag har funderat på är om jag kanske kan krossa tablettbiten och blanda i yoghurt, tror ni att det skulle funka? Veterinären sa att det var okej om jag krossade den.. Eller hur har ni gjort när det har varit i tablettform?
Mvh erika
Låter bra att krossa och lägga i yoghurt, Men se till att det är en liten mängt yoghurt så hon får i sig allt, typ en tesded eller något! :)
Nu vet inte jag exakt vilka. Men viss antibiotika ska man inte blanda med mjölkprodukter.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag brukar blanda med blåbärssoppa om råttorna verkligen inte vill ha medicinen, det går hem varje gång 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#2 jag nämnde om yoghurten för veterinären och hon hade inga invändningar, så förhoppningsvis funkar det.
Men kanske ska köpa blåbärsoppa istället och köra på det :)
Enligt dom uppgifter jag har fått så ska en råtta på 500g ha ungefär en halv tablett om dagen. Så såvida inte din råtta väger sjuktligt lite så har du nog fått en på tok för låg dos. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag förstår inte varför man får tablett istället för flytande egentligen. Verkar så svårt att dosera. Förlåt för att jag inte hade något vettigt att tillägga ^^
Det är Vibranord som inte ska ges med mjölkprodukter/ kalcium, så om yoghurt funkar bättre för att få i henne är det "safe".
#6 Jag tror det är okunskap tyvärr…
#7 Okej, då får det nog bli yoghurt :)