Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 968 ggr
iluvkottar
0

Vad låter mest hamster eller råtta?

Vad tycker ni låter mest på natten hamster eller råtta?:)

Swadika
0

Min råtta sover på natten så han låter ingenting ^^

Hade förr honor, de sov också oftast på nätterna. Det enda de lät var när de drack vatten, eller pep till lite om de bråkade, men det var ytterst sällan :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

tove.mcgrath
0

Beror på tycker jag har man ett gnisslande hjul till hamstern är det jobbigt men smörjer man det är det ett rätt så rogivande ljud när de springer och har man en råtta som inte sprungit av sig och klättrar i gallren är det jobbigt. Men jag har aldrig stört mig på några ljud mina djur har gjort enda gången jagh inte kan somna eller så är när dwet är tyst på rummet ^^

hus-musen
0

Råttor kan nog låta mera, de ska ju vara minst två och de är nattaktiva djur om man inte sysselsätter dem på dagtid.

Qui dormit, non peccat

Lamina
1

Har man inte hjul till hamstern (vilket jag personligen tycker att man inte ska ha) så låter råttor garanterat mer.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Oshibwa
0

Jag tycker det är kul att slänga in massa tidningspapper till mina.:).. Mindre kul när dom får för sig att riva tidningspapper kl fem på morgonen. Mina sover annars på natten men dom vaknar alltid någon gång en stund runt 4-5 på morgonen. (önskar jag kunde vara lika morgon pigg)

deeremf
0

Mina är mer nattaktiva, de kan tjuvleka lite ibland, älskar att klättra men har blivit van vid deras styrande så jag sover faktiskt bättre när de håller på.

[Emma--]
0

Har en guldhamster i sovrummet och enda det låter är när han dricker och springer i sitt hjul vilket han knappt gör. Och hjulet är ett ganska tyst hjul.

(Vissa hamstrar går det inte ha hjul åt eftersom dom i princip blir beroende. )

Sen bor han även i ett stort akvarium så det låter inte lika tydligt även om han sitter och gnager på en pinne eller gräver runt lite grann. 

Råttorna däremot lever om ganska mycket tycker jag. Speciellt när man har en flock med några individer. Då låter det när alla dricker, och dom dricker mer än hamstrar. Dom kan även hålla på och busa med varandra, prassla med papper och springa runt och klättra på gallret. :P Eller som i min nya bur så låter det ganska mycket när dom springer mellan våningarna. 
Så dom kan jag absolut inte ha i sovrummet för jag vaknar alldeles för lätt.

Frosstis
0

Hamstrar låter ingenting på natten tycker jag. Man behöver inte ha hjul till dom.

Vet inte hur mycket råttor låter eftersom jag aldrig haft några. ♥

iluvkottar
0

Ok tack för alla svar! Men jag vet inte hur jag ska göra för jag får bara ha buren i mitt rum och är rädd att jag inte ska kunna såva. Blir man van vid det?

Lamina
0

Vissa blir van vid det, andra inte. Men man måste nog ge det lite tid också. Jag hade stora problem med att råttorna lät första månaden. Numer kan jag nästan inte sova utan dom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Swadika
0

ett tips är att skaffa råttor när du är ledig några veckor (typ jullovet) för då hinner du vänja dig och behöver inte oroa dig för att inte orka till skolan om du sovit dåligt. Tillslut blev det så att om jag inte hörde råttorna dricka eller klättra lite på gallret så blev jag orolig och kunde inte sova.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Malinolsn
0

Har haft båda delarna i vårt sovrum, tycker inte det spelar sån stor roll, dom låter mer eller mindre båda två :)
Oavsett hamster eller råttor så måste man vänja sig vid dem om man ska sova i samma rum :)

ceccie
0

Jag vaknar av råttorna om dom blir aldeles knäpp tysta. Måste kolla om dom inte har rymt.

Malinolsn
0

#13 Haha ja, är dom tysta brukar dom ha något bus för sig, lika som småbarn Flört