Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 884 ggr
Oshibwa
0

kall svans och fötter

Tycker att Aurora har lite kall svans och kalla fötter. är det för kallt i lägenheten tro?

Anvariel
0

Kan gott vara det. Det är ju lite ruggigt nu den här tiden på året och åtminstone min hyresvärd har inte slagit på någon ordentlig värme än - burr. Blev så ruggigt i lägenheten att jag slog på värmelampan jag har ståendes bredvid råttburen. Brukar inte behöva använda den men tänkte att de skulle få bli riktigt uppvärmda om de kände för det. :)

Är Aurora pigg och glad i övrigt?

Oshibwa
0

Vad skönt för dom :) Jajamen hon är pigg. Några tips på hur jag kan hålla det varmt för dom i buren?

chelona
2

Usch och fy ja, våra element var varma i två dagar, men nu är de kalla igen. Ska ringa och klaga. Om de säger att jag ska sätta på mig en tröja, så tänker jag fråga om de tycker jag ska klä på resten av husdjuren också, eftersom de också fryser sig sjuka. Annars kan ju ett elelement vara en idé att skaffa.

💣

Anvariel
1

Alltså de klarar ju sig säkert helt bra om DU klarar dig i den temperaturen utan att behöva ha jacka på sig. Eller de BORDE klara sig i alla fall. Men de reglerar ju temperaturen väldigt mycket med hjälp av svansen har jag märkt (när de har varmt blir den kokhet. <3). Annars kan du stoppa dit lite extra filtar eller så. :) Det uppskattas säkert ändå (eller så puttas de ut ur boet med bestämdhet! Det kan också ske. :D).

Oshibwa
0

#4 Ja jag klarar mig bra i endast tröja:) Får skicka in lite fleecefiltar. Minstingen verkar i alla fall ha normal temp.:)

tove.mcgrath
1

Jag har lagt in lite filtar i hängmattan hon kan gosa ner sig med sen har jag flyttat buren närmre elementet :) och när hon är utanför buren lägger hon sig och myser på min laptop framför tangentbordet ^^ jätte mysigt att sitta vid datorn då <3 (förutom när hon stänger av internet) ^-^

Oshibwa
0

#6 ååh vad mysigt :)

hus-musen
0

Så länge det är 18 grader i lägenheten så behöver de inte sätta på värmen tyvärr.. Har haft det problemet tidigare, jätteskönt att vakna oc det är 15-16 grader varmt inomhus..

Qui dormit, non peccat

Oshibwa
0

#8 Ja. Här är det svinkallt på morgonen. Jobbigt när man ska upp tidigt och fryser ihjäl. Har inget element i badrummet heller ;). Dom hade dragit på elementen en dag för några dagar sedan och då var det så varmt så man knappt kunde andas här inne. Men sen stängde dom av elementen igen… Eller det är liiite värme på men det är inte mycket att hurra för =/

Förhoppningsvis lider jag mer än vad mina råttor gör i alla fall;) . Blir avundsjuk när dom ligger i sin hängmatta tätt intill varandra och jag måste upp till eländet..

tove.mcgrath
0

#7 det är det ^^