Filt som underlägg?
Hej jag undrar om man kan ha filt i hela buren eller måste man ha något annat också? För det är många som säger att filt är jätte bra att använda men jag tänkte att det kanske måste ha något att gräva i liksom??
enda är väl att de kommer lukta rätt fort med vanlig filt. Sen kan du ju lägga till en toalett om de är renliga att gå på den, även klippa remsor av fleece, papper etc så de kan boa med
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag kom på att man kan ju kanske köpa 10-20 5 kr handdukar från ikea som och tvätta typ 1-3 som är smutsigast om dagen och byta. utan att klippa dem i strimlor. alltså man bara kastar in ett gäng, alltså inte lägga dem prydligt jämt utan att de blir lite ingångar i mellan. Och så köper man några till för att byta med.
Hur tycker ni att de låter?
jag använder inget tyg som på något sätt kan repa upp sig eller bli trådar av. Vi hade lakanstyg som hängmattor förr, och trots att jag sytt in kanterna så det inte var några trådar hade de gnagt hål på tyget så att trådar kommit fram, en av råttorna vi hade då måste fastnat och hängt sig, halva halsen var uppskuren. Alltså det var det hemskaste jag sett…….
det är ett under att han ens överlevde. dom där billiga ikeahanddukarna hade vi också då, och det blir trådar av dom med. det enda tyg som kommer in i våra burar är fleece. Även om man bara lägger handdukarna på botten finns det ju ändå risk att det kommer upp någon öggla och att dom fastnar och skadar sig.
okej va bara en tanke som jag kom på
Du kan ju använda fleecefiltar att bädda med på deras mysställen, lär de gilla!
OK tack för alla svar. Men det var någon som sa att det var jätte bra att ha fleece i hela buren för då kan man bara tvätta och byta snabbt och enkelt. Hon sa även att råttorna inte brukar kissa så mycket på fleecen om man hade det. så det luktade mycket mindre än allt det andra. Tror ni detta är sant? Och vad har ni?
mina kissar ner fleece rätt bra, det är mjukt och varmt och skönt at kissa och bajsa i säger dom
, det är väldigt individuellt, så det kan du bara upptäcka själv med dina råttor
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Till mina funkar fleece väldigt bra
Jag har har fleece som underlag sen klipper jag mindre bitar till bomaterial och syr även hängmattor i fleece. Sedan har jag toalettlådor till de som de är riktigt duktiga att gå på. Mina brukar inte direkt bajsa och kissa på fleecefiltarna men om de skulle vilja kissa i ett hörn där jag har fleece så brukar de vika upp filten och kissa under.
Jag som anstränger mig så för att sätta fast fleccen så bra så lyckas de alltid.
Anledning till att jag använder fleece är för att jag är allergisk och inte riktigt tål att ha strö i hela buren. Men hade jag kunnat så hade jag nog provat lite olika för att man ska hitta det som passar för en själv.