Hane söker nytt hem - skåne
Födelsedatum: Whiskey är räddad från en zoo affär och jag vet inte exakt hur gammal han är. Han är runt ett år och sex månader i alla fall.
Färg, teckning och hårlag: Han har vit sträv päls med gråa fläckar.
Kön: Hane
Kullstorlek vid födsel och avvänjning: Whiskey är som sagt räddad från en djuraffär så jag kan tyvärr inte svara på detta.
Faderns och moderns namn, födelsedatum och vikt: Vet ej
Syfte med omplacering: Whiskey räddades från en djuraffär med hands bror och bodde hos mig. Allt gick bra de första månaderna men sen så blev Whiskeys bror aggressiv och börja bita honom och hoppa på honom. Jag hade de i separata burar och testade olika metoder för att lösa problemet men inget funkade. Till slut var jag tvungen att avliva honom. Whiskey är kvar som ensam råtta och blev mycket skygg så valde att inte testa med en ny råtta. Fick hålla på länge men till slut blev Whiskey mer modig och vågade hoppa ut ur buren och så vidare. Jag hade han i en liten mindre bur var kväll nere i vardagsrummet så han kunde vara med familjen. Men min mammas allergi blev förstärkt utav råttan och kan inte ens vara i samma rum som honom utan att det börjar klia. Så nu tar jag ner han när mamma har gått upp, har han uppe i rummet med mig och så vidare. Men jag känner ändå att det inte fungerar och dessutom så har jag mycket i skolan och det känns som jag inte kan ge den tiden en ensam råtta behöver.
Hur råttan är i karaktär: Han kan vara lite blyg men när han känner sig säker hos en så blir han betydligt mer modig. Han brukar utforska de närmsta områden innan han kryper in under tröjan lägger sig till ro. Han älskar att leka, speciellt att jaga fjädrar på en pinne eller fiska frysta ärtor. Som en ensam råtta kräver han mycket mer tid än två vanliga råttor.
Pris och SRS: Han är inte reggad i någon klubb, priset kvittar. Hemmet betyder.
Ort där råttan finns: Skåne
Epost: Suppelip@live.se
Annonsen behöver inte vara låst.
"Ort: skåne". Skåne är ju ett län, ingen ort, skulle hjälpa om du skrev vilken ort han finns i.
Vart i Skåne bor du?:)
Med vänlig hälsning, Maria
#1 & #2 Oj förlåt hehe. Finns utanför Eslöv :)
Ja ok:) alla gör misstag ju inget att säga förlåt för;)
Fast Skåne är typ 10x15mil stort med massor med kollektivtrafik. ;) Lite Skillnad om jag skulle skrivit Norrland. Bara sisådär 40x130mil. :)
Vi behöver kanske inte säga det om och om igen jag tror alla förstått:)
#5: Fast ska vi vara såna så är Norrland inget län utan består av flera stycken.