Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 650 ggr
fanukel
0

(S) Liten agouti capped kille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag inne på en djuraffär för att köpa spån, och råkade se en ensam liten kille i en bur.
Hjärtat övertalade hjärnan och han fick följa med hem.
Jag har egentligen ingen lämplig bur till en bebis för att det är för brett mellan gallret på mina pojkars bur. Men jag har en till bur som är stor nog för 10 råttor som han sitter i nu. Tänkte "offra" en eller två av mina pojkar att sitta sällskap till honom.
Men jag tänker titta runt efter ett annat hem till honom, men hittar jag inget bra får han självklart stanna.

• födelsedatum: han är ca 6 veckor
  • färg, teckning o hårlag: ag ca rex med pannfläck
  • kön: hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: läs ovan
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: han tycker det är lite läskigt att bli upplyft men är väldigt nyfiken och gillar att gosa
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 125 kr, ej reggad
  • ort där råttan/råttorna finns: Göteborg
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst
[sussi7378]
0

Måste bara fråga..Är han möjligen köpt på Mölndals Zoo?? om så är fallet så är han uppfödd utav mig….

fanukel
0

Japp! Du får gärna PMa mig med info om hanbs bakgrund

[sussi7378]
0

Det vart som jag misstänkte då…skickar ett pm ..

[sussi7378]
0

HAn fick namnet - Bright Crystal- här hemma hos mig…

Fjordell
2

Åh, hur kan man lämna bort en sån liten sötnos. <3

[sussi7378]
0

ja jag börjar undra det samma nu..Tyvärr så kan man ju inte spara alla ungar som föds…

Fjordell
5

Nej, visst självklart. Men då är det väl kanske bättre att hitta egna hem åt dem själv? Så de slipper sitta i djuraffär :)

[sussi7378]
0

jo håller med dig där… denna gabben o hans ena broder flyttade ner till butiken i Fredags så dom satt ej där så länge..

O när min chef frågade om jag hade ngr som var lev klara så fick han dessa två..

Lancia
7

Jag undrar varför man tar ungar om man inte har en plan för dessa, alternativt möjlighet att hitta hem åt dom själv utan att låta en djuraffär sälja dom till precis vem som helst. Men å andra sidan så hör det inte till tråden i sig då det är en säljestråd och inget annat.

[sussi7378]
1

#9.

Måste bara svara på ditt inlägg…

Denna kullen var e planerad då jag tog hand om hans mamma som var avlivningshotat när det enbar var 1 vecka kvar tills hon skulle ha ungarna.. o jag kunde ej tilllåta att även hon skulle blitt avlivad som alla andra blev… hade jag bara fått reda på det tidigare så skulle jag ha räddat dom andra oxå…

fanukel
0

Han kommer nog få stanna, men inte säkert än. Om hans mamma är dubbelrex, kan han vara vanlig rex då?

Aztrya
0

#11: Om pappan är slät och mamma dubbelrex så är han vanlig rex ja. :)
Jag kan nog ge honom ett hem i 'värsta' fall, han är nog något av det sötaste jag sätt <3

Och jag har ju ingen rex bland mina pojkar. :P

Added: Tänkte lite där eftersom jag bor i göteborg också. Så det kändes smidigt. ;)