Måste skriva av mig :(
Usch vad hemskt allting känns, min minsta råtta Lillemor, runt halvåret bara, ska imorron avlivas.. Hon fick snedskalle eller nåt liknande för några månader sen, som behandlades, nu är det dock tillbaka i helt fruktansvärd form. I fredags var allting toppen med henne, i lördags började hon vara jättesned o bara rulla runt, å idag.. kan hon inte röra sig, mer än rulla runt ibland då hon försöker gå. Hon kan varken äta eller dricka. Har inte kunnat avliva henne akut då inget är öppet här, eller i närheten (bor ju i en liiten stad). Kan det finnas nåt mer fruktanvärt än å se sitt djur lida nåt så fruktansvärt!? Ber till gud att jag kan få en avlivningstid imorrn bitti, annars vet jag inte vad jag gör.
Ville bara skriva av mig, även om det inte berör er andra nånting. Hon var/är världens mysigaste råtta, och jag föll pladask för henne så fort jag såg henne som unge. Nu måste hon dock få komma till råtthimlen. Lillemor, jag kommer sakna dig nåt så sjukt mkt!

Stackars Lillemor! och stackars dig
finns inget hemskare än att se sitt älskade djur lida! Tröstkramar till dig ock Lillemor!!

gud vad söt hon är!
trist att det blev som de blev :( hoppas hon hamnar på något mysigt ställe där hon kan äta ost o busa hela dagarna!
kram pådig

stackare, beklagar sorgen, tröstkramar (F)

Neej, stackare, och stackars Lillemor. Usch det är verkligen hemskt att se djur lida! Det är ju mycket hemskare än att se djuren döda… tycker jag i alla fall. Jag började nästan gråta när jag läste det du skrivit… :'( Men va bra i alla fall att hon inte lider mer, men va synd för dig att du inte fick ha henne mer än ett halvår..
åhh nej vad tråkigt, men det var nog det bästa för henne, nu behöver hon inte lida mer
*tröst kramar till dig*

åhh..vad söt hon var….har du fler råttor?

det är det som är det hemskaste när man skaffar djur….nån gång så måste man skiljas….
Tack så mkt alla!
#7, ja jag har 3 råtthonor kvar (som tur är) .. :) Å dom är friska å krya allihopa. Umgås med dom nonstop nu nästan, man inser hur lite tid man har tillsammans med dom när det händer sånt här. Umgicks med dom jättemkt innan också, men nu e jag nog För på haha ;)

var lillemor en dumbo??
tröstkramar… från mig och Molly och Mynta
konstig fråga men vad är snedskalle egentligen??
Snedskalle betyder att råttan håller huvudet snett pga störningar i balansorganet. Det kan gå så långt att råttan inte kan gå utan börjar mer eller mindre snurra runt. Oftast orsakas snedskalle av bakterier tex mycoplasma eller tumör på hypofysen.
Är det en bakteriell infektion kan antibiotika hjälpa om det sätts in tillräckligt tidigt.