Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 1676 ggr
loular
0

Fråga om Furet XL!

Hejsan! :)

Vi kollar runt på burar och vi hittade en furet Xl. Nu undrar jag om någon vill hjälpa oss med lite ris och ros?

Har någon erfarenhet av buren, och hur många råttor rekommenderas det är rymma i den?

Jättetacksam för hjälp, kram!

dyoxide
0

Vi har inte en sån , men vi har två stycken av den som är dubbelt så stor, alltså två såna på varandra, furet tower och dom är jättebra, vet inte hur många råttor som får plats i den men kan tänka mig iaf 5 :) våra flickor är inte så mycket på nederdelen av den, och den funkar mer än väl till alla fem , alltså bara överdelen. Rekommenderar den verkligen! Dock kan den vara liite jobbig att städa om man har rygg- och ledproblem, som jag, men det ordnas ju bara i att man tar av gallret och ställer den på ett bord ^^

loular
0

Tack så mycket för ditt svar! :) Vi kommer beställa en, högst garanterat. Vi kommer ju förmodligen att ha absolut max fyra stycken samtidigt - så då ska det väl inte vara ett så stort problem. Vi beställer nog från zooplus.dk. :D

naaw
1

Vi har en Furet XL och jag är nöjd med den :) Vi har den stående på en bänk med hjul för att underlätta för rygg och förflyttning av buren. Det är stora och bra luckor också. Nackdelen kan jag tycka är att det är svårt att nå längst in buren när man ska sätta upp och ta ner inredning och städa. Men om man är två som hjälper till underlättar det en hel del.

Köpte våran från Zooplus också, och är nöjd med sidan då det gick smidigt och snabbt att få hem buren och de andra sakerna vi hade beställt :)

Lancia
1

Det är en bra bur, men väldigt djup och tar därför ganska stor plats. (Den är ju nästan kvadratisk alltså) Towern kan pga djupet vara ganska jobbig att inreda, men XL är så pass låg att man enkelt kan komma in både uppifrån och framifrån, och både tak och sidor är lätta att plocka isär vid tex rengöring.

Towern har hjul på bottenvåningen, har inte XL det alltså, naaw?

chade
0

Jag har en sån, och om jag inte minns fel så kan man ha 8 råttor i en den. jag tycker den är hur bra som helst, djup botten så att inte ströet skvätter ut när de springer runt i buren. som "naaw" sa, ett litet minus är väl att det är lite svårt att nå hörnen längst bort när man ska hänga upp saker. Flört

Små stjärnor lyser också i mörkret.

loular
0

#3 vad roligt att du är nöjd! Något jag undrar är om tillbehören som står i beskrivningen ingår? Kändes lite too good to be true? :)

chade
0

#6 allt ingår :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

loular
0

Åh vad glad jag blev nu :D buren beställs, och det med basta! Vi påbörjade ett hemmabygge.. Men det slutade i ångest och dålig lukt!

loular
0

#4 jag har fått uppfattningen om att XL saknar hjul :)

Gizza
0

det är ofta smidigare att ställa buren på en bänk/bord ändå tycker jag. mer ergonomiskt och råttorna kommer lite mer på "din höjd"

Men vill man gärna ha hjul på buren är det inga problem att montera  fast hjul på en träplatta som man enkelt ställer buren på =)

naaw
0

#4 Nej, det har den tyvärr inte, men som Gizza sa så är det ju ganska enkelt fixat om man vill ha hjul :)

TS: Glömde också säga att vi har 5 råttor som bor i buren just nu och tycker det är ganska lagomt många, även om det kan bo runt 8-9 råttor i den enligt burräknaren :)

loular
0

#11 Perfekt :) då vet jag att våra tre kommer få plats med råge :)) tack!

loular
2

Vill bara meddela att buren är beställd :D så nu väntar vi ivrigt på att den skall komma! :))

loular
2

Idag kom vår bur :D det gick på tre dagar :) kuuuuuuuul!!

dyoxide
0

#14 Snabbt det gick! Du måste vara överlycklig :D

loular
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick på tre dagar. Så galet fort :D:D Är jätteglad. Den är nu ihopmonterad och inredd. Flickorna utforskar för fulla muggar. IIIIH :D:D:D